Izzo Alex Duetto MK II/Bella Barista User Guide

Manhattan

Active member
Hej alla Alex Duetto-maskinister :),
Jag har förstått att de som köpt sin Alex Duetto II från Bella Barista har fått bifogat en "Bella Barista User Guide".
Jag skulle gärna vilja läsa den guiden och undrar därför om någon har den i elektronisk form och kan tänka sig att lägga ut den här eller PM:a den till mig.
Alternativt om någon i Göteborgstrakten, som har den i tryckt form, kan låna ut den till mig några dagar?
Vänliga hälsningar
Jan H
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Call me crazy, men jag tycker faktiskt följande...

Eftersom Bella Barista har lagt ner så mycket tid på att göra specifika instruktionsböcker till sina espressomaskiner ger det ett mervärde att beställa från Bella Barista.

Att lägga upp deras instruktionsbok här på forumet, eller någon annanstans, är att stjäla deras arbete med att skapa den instruktionsboken. Och det tar bort den "fördel" som de eventuellt kan ha skaffat sig genom att skriva instruktionsboken.

En extremt trist sak vore om de slutade skriva dessa instruktionsböcker. de skulle nog inte bli så glada om de skulle spridas fritt över kaffe-communitys online. Inte för att jag tror de slutar skriva, men man vet aldrig.

Jag antar att du inte har köpt från Bellabarista?

Maila dem och fråga om du kan få en instriktionsbok. Vill de inte ge den gratis, fråga hur mycket de vill ha för en intruktionsbok. Jag kan tänka mig att de säljer en för några hundralappar eller så (det skulle jag göra om Bellabarista var mitt företag).

Har du köpt från Bellabarista är det ju bara att kontakta dem och säga att du har tappat bort din instruktionsbok. De hjälper säkert till, de har bra kundsupport.

:)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Kanske var den en sådan här guide som frågan handlade om? I så fall är fallet löst. :)

Men jag fick med en inte så mycket av "guide" eller recension, utan snarare instruktionsbok, med min maskin från Bellabarista. Den finns inte på den här sidan. De här är mer generella inför ett köp.

De har andra instruktionsbäcker som är mer användbara just "som en intruktionsbok" efter ett köp.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Manhattan, var köpte du din maskin? En riktigt bra sak vore att få den butik du har köpt apparaten från att srkiva en bra instruktionsbok, precis som Bellabarista.

Bra instruktioner behöver alla, och den sk. "intruktionsbok" som medföljer espressomaskiner är oftast ett skämt. :(

Om den inte är skriven av Bellabarista, såklart. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp