Elektra Barlume..Hemma !!????

Novisen

Well-known member
Hejsan...

Har möjlighet att kanske köpa en Elektra Barlume väldigt billigt...ca 7 år gammal stått stilla i 2 år...
Men hur logiskt är det egentligen kommer ju inte en bråkdel av dess kapacitet man är ju ingen cafe´ägare och den tar ju en del effekt...3700 watt !!! Undrar hur mycket den egentligen drar nominellt ??? Bor i hus så trefas har jag....

Vad tycker Ni....Allting pojkar eller flickor gör är ju inte logiskt...eller hur....:lol:
 

Mayhem

Well-known member
Klart du skall ha en kommersiell rigg hemma! När man väl en gång gått över till caféutrustning kommer det känns otänkbart att ha något sämre igen. Får du med en rejäl kvarn också? :)
 

Novisen

Well-known member
TacK Mayhem.....Skönt att jag inte "ensam" om att ha tokiga tankar...Du har ju coola grejor själv hemma....Är du nöjd med Linean ??
 

Stadler

Well-known member
Min är på 2200 watt maxeffekt och drar ca 300 watt när den har blivit varm. Den har 6 lit kokare som jag har isolerat. Har för mig Barlume (2 grupp?) har 9 lit kokare och den borde då dra lite mer kanske. Jag har min på timer 06:30-22:00 dagligen.
 

henrico

Well-known member
Självklart ska du köpa maskinen om det är ett bra pris. Jag hade lätt kört en 2 gruppare hemma och ett par kvarnar, men så var det ju det där med frugan då....... Fast det kanske är tur att man har den spärren. :)
 

sjöbod

Well-known member
En grymt snygg maskin !
Svår att motstå !
Men det där med elförbrukningen är onekligen en hake.:cool:
 

AndersSt

Well-known member
Då skulle det alltså se ut som på bif bild hemma hos dig?
Avundsjuk!
:eek:hmy:
 

Bilagor

  • IMG_1902.jpg
    IMG_1902.jpg
    64.6 KB · Visningar: 164

Marv

Well-known member
Klart du skall ha en kommersiell rigg hemma! När man väl en gång gått över till caféutrustning kommer det känns otänkbart att ha något sämre igen. Får du med en rejäl kvarn också? :)

Kan bara hålla med, en direktansluten maskin för storbruk är grejen. Har kört med min 1 grupps La Scala sedan i november och är grymt nöjd.
 

Mayhem

Well-known member
Gissar att det är en två-gruppare det rör sig om att döma av effekten? Har du plats för den i köket, priset är rätt och ingen annan i hushållet som sätter stopp är det väl bara att slå till.

Jag hade en stor oanvänd bänk i anslutning till köket som jag helt kunde dedikera till kaffebar. Utan den hade jag nog aldrig fått in en Linea, även om min "bara" har en grupp och inte tar upp fullt lika mycket plats. Även om mer än en grupp kan tyckas helt vansinnigt i hemmet, och det knappast behövs mer än så för det dagliga bruket, fantiserar man ändå om ännu större maskiner så fort man har mer än en handfull personer vid bordet. Det borde du klara dig från! ;)

Jag är supernöjd med min Linea så här långt. Håller på att ordna fast anslutning äntligen vilket skall bli skönt. Sedan finns det förstås ändå modifikationer man funderar på att göra, typ installera PID och sådant.
 

Novisen

Well-known member
Min är på 2200 watt maxeffekt och drar ca 300 watt när den har blivit varm. Den har 6 lit kokare som jag har isolerat. Har för mig Barlume (2 grupp?) har 9 lit kokare och den borde då dra lite mer kanske. Jag har min på timer 06:30-22:00 dagligen.


Denna ær en tvågruppers...vad jag kunde utlæsa av hemsidan har den 13 liters kokare och effekten 3700 watt.
Man kan ju sækert isolera før spara lite energi....timer ær ju sjælvklart...
 

Novisen

Well-known member
Gissar att det är en två-gruppare det rör sig om att döma av effekten? Har du plats för den i köket, priset är rätt och ingen annan i hushållet som sätter stopp är det väl bara att slå till.

Jag hade en stor oanvänd bänk i anslutning till köket som jag helt kunde dedikera till kaffebar. Utan den hade jag nog aldrig fått in en Linea, även om min "bara" har en grupp och inte tar upp fullt lika mycket plats. Även om mer än en grupp kan tyckas helt vansinnigt i hemmet, och det knappast behövs mer än så för det dagliga bruket, fantiserar man ändå om ännu större maskiner så fort man har mer än en handfull personer vid bordet. Det borde du klara dig från! ;)

Jag är supernöjd med min Linea så här långt. Håller på att ordna fast anslutning äntligen vilket skall bli skönt. Sedan finns det förstås ändå modifikationer man funderar på att göra, typ installera PID och sådant.

Hej...Mayhem..
Jo det ær en tvågruppers...har ej hunnit titta nærmare på den innan jag åkte på jobb (dærfør lite konstiga bokstæver ibland)..
Sitter just nu på en Norsk plattform i nordsjøn kommer inte hem førræn den 23 juli...:(

Detta ænda frugan hade och sæga nær jag visade henne en bild var...OJ OJ OJ....det tolkar jag som ett ja....:D Skæmt åsido...det ær inget problem værre ær det med platsen:( men vi hade ju ændå tænkt børja fixa med køket....nu fick man en anledning och børja lite med en viss "hørna" istællet...
Hørna och hørna førressten...den blir ju en hel vægg....:lol:
 

Novisen

Well-known member
Hej igen.....Äntligen hemma igen....och med svenskt tangentbord så man kan skriva "ordentligt"....
Mitt bud på Elektran med tillhörande mazzer super jolly godtogs........:) Skall nu försöka få till det med hämtning i det närmaste.....
Sen kommer jobbet med att försöka "hitta" och få den på "plats"......medföljer tydligen några "as" till filter också....:)
Hur som helst är det angenäma problem dock ej kostnadsfritt...."läs nytt kök" vill som "kaffegalningen" också ha en liten vask bredvid för en trevligare hantering men får för stunden trösta mig med att det blev en bra affär i allafall.....;) Bilder kommer....
 
Senast ändrad:

Novisen

Well-known member
Hej igen....Har varit mycket med jobbet den sista tiden men har äntligen mitt "fynd"...Elektra Barlume 2 gruppers, Mazzer Super Jolly vattenfilter.....:)))
Tyvärr måste köket fixas till för att få plats med den.....så när den blir installerad som jag "vill" ha den det får framtiden visa..
Det jag kommer göra nu framöver är en rengörning och titta över den så allt verkar ok och provköra lite....:)))
Skall ta lite bilder nu och lägga upp....Det kanske är så att någon här har jobbat med en Elektra Barlume innan och har lite tips och råd att dela med sig av...

Mvh Anders
 

Novisen

Well-known member
Nu blev jag lite ställd när jag skulle ladda upp en bild....ulr......hur gör jag då...??? Första gången jag råkar ut för detta....:)))
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,462
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp