Elektra Barlume..Hemma !!????

duenorth

Well-known member
Klicka på Gå till avancerad istället för posta snabbsvar. Där finns det så att du kan bifoga bilder om du vill.
 

Novisen

Well-known member
Får se om det blir någon bra bild annars provar jag igen..:coffee:
 

Bilagor

  • DSC01721.jpg
    DSC01721.jpg
    45.3 KB · Visningar: 109

Novisen

Well-known member
Ett par bilder till....:)
 

Bilagor

  • DSC01722.jpg
    DSC01722.jpg
    30.1 KB · Visningar: 100
  • DSC01725.jpg
    DSC01725.jpg
    56 KB · Visningar: 97
  • DSC01723.jpg
    DSC01723.jpg
    49.4 KB · Visningar: 96

Novisen

Well-known member
Tog mig i kragen och har nu äntligen skruvat ihop min maskin igen efter en grundlig rengöring och tog tillfället att isolera kokaren för lite bättre ekonomi.
Fick även fixat till i köket så den får plats(ny bänkskiva,vask m.m).....icke optimalt men vi har ändå tänkt göra om i köket vad det lider.....kabel skall fram 16 A 380 Volt sen får vi
se om huvudsäkringarna håller annars får jag köra när jag inte behöver ha en massa värme igång här hemma...
Det som också återstår innan drifttagning är avlopp och vatten....och där har jag en fråga ??? jag behöver vad jag tror det kallas "avhärdarsalt" till filtret någon som vet var man kan inhandla det ??
Bilder kommer läggas upp när den drar igång....:)))

Mvh Anders
 

HE

Well-known member
Är det inte samma salt som man har i diskmaskinen? Isåfall hittar man det i vanlig matbutik, men man vet aldrig. Kaffecompagniet borde ha koll på de bitarna.
 

Novisen

Well-known member
Skall kolla.....har försökt hitta information om filtret och hur mycket salt där skall vara med mera....inte helt lätt....
Får kanske skicka ett mail till Elektra....
 

Novisen

Well-known member
Ett par bilder till...:)))
 

Bilagor

  • DSC01955.jpg
    DSC01955.jpg
    95.3 KB · Visningar: 77
  • DSC01959.jpg
    DSC01959.jpg
    89.9 KB · Visningar: 70

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp