Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 34
    Citat Ursprungligen postat av osks Visa inlägg
    Jag har haft väldigt blandade upplevelser både på Fräcka Fröken och Chocolat, tyvärr. På FF har jag nog aldrig fått något bättre än "okej", men på Chocolat har det varierat från jättegott till odrickbart.
    Jag har aldrig fått något odrickbart på Chocolat. En del bönor sticker ju ut mer än andra. Om det är jättegott så fråga vilken böna det är, och se till att ta kaffe när den bönan är i kvarnen.

Man kan förstås också lära sig vilka bönor man inte tycker om, men ibland kanske man utvecklar smaken i någon annan riktning.

För "fel" på kaffet på Chocolat är det aldrig. Är det något strul så hälls kaffet bort och görs om, varit med om det en eller två gånger.

Så kolla bönorna...kaffebönorna då.... Själv gillar jag de etiopiska bäst.

Citat Ursprungligen postat av Studenten Visa inlägg
    Vad spelar det för roll om man har bönor från J&N om man inte kan ett dugg eller ens bryr sig om kaffe !Jag var på fräcka fröken med några klasskompisar och det va första och sista gången! Tjejen som var så kallad barista ryckte på axlarna när jag frågade vilken böna hon kör i kvarn,inte nog med det så fyllde hon på med utspilld mald kaffe när hon gjorde min enkla som jag beställt ! Nej jag tycker att vissa inte borde få handskas med exempelvis J&N vilket det är i det här fallet,jag tycker att J&N drar ner på sitt fina rykte när såna här kedjor använder era fina bönor charmen försvinner på något sätt!Klart slut!!
    Det där borde ju någon från J&N reagera på tycker jag dårå.

Köpte en påse sommarblandningen och en påse El Hatcho - ny böna från colombia som var trevlig fick prova en shot som avnjöts på den mysiga bakgården vilket var väldigt gott ! Chocolat var stället och är fortfarande favohaket!Nu en sväng hem till huvudstaden ha en trevlig sommar alla kaffenördar

Studenten...

Senior Member danwis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Jag var faktiskt också nere på Chocolat igår och shoppade loss en påse av da Matteos sommarblandning. Färskheten gick inte att klaga på - rostat 5/7

Jag instämmer i Chocolat och Brödernas kök som bra kaffeställen i Linköping.
    ''Rock 'n' roll SHOULD corrupt the kids enough to think. There's nothing wrong with thinking.'' - Alice Cooper

Då var man tillbaka i Linköping idag,första stoppet blev chocolat bråttom bråttom
    först en snabb shot sen en cappu gjort på magasinsgatan riktigt gott även om inte Simon stod vid rattarna idag, han var visst ledig sa tjejen som övrigt
    skötte det bra !

Studenten is back..

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2009
    Är det fortfarande Chocolat som gäller i Linköping? åker imorgon till Linköping och kan inte vara utan en bra espresso

Citat Ursprungligen postat av asharidu Visa inlägg
    Är det fortfarande Chocolat som gäller i Linköping? åker imorgon till Linköping och kan inte vara utan en bra espresso
    Jag skulle säga att det är Chocolat eller Brödernas kök som gäller.
    ''Rock 'n' roll SHOULD corrupt the kids enough to think. There's nothing wrong with thinking.'' - Alice Cooper

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •