Malmö Nytt rosteri i Malmö

AA

Skottjägare
Alltid roligt med nya kafferosterier!
Lite frågor som poppar upp efter att man kollat hemsidan är t.ex.:

- När man (som helt nytt rosteri) erbjuder 2 kaffe till försäljning, varför är det ena då ett som kostar 1300:- kilot och ännu värre så säljs det bara i halvkilosförpackning.
- Ingen info vilka kaffe och vilken fördelning som ingår i blandningen.
- Var har rostmästaren fått sin kunskap? Böcker eller praktik?

I början kan man acceptera lite bristande info men skall man överleva så krävs nog mer info på sidan. Hur som helst så hoppas jag att det går bra för dom!

Ha de´

/AA
Rostmästare (alla gamla Volvo jag haft har rostat sönder så jag har nog talang)
 

Kaffeegott

New member
Nej det är inte jag som driver Areyko men jag känner honom. Har hjälp till med att testa olika blandningar.
Hur som haver så har Areyko en rost som tar 18 kg plus en liten rost på 2 kg.
Han har precis lagt upp hemsidan så där kommer säkert mer info inom kort.

Jag kollade med Areyko & de har även en liten rost där de rostar Jamaica Blue Mountain!
 

onyman

Well-known member
visst ska man vara positiv och önska lycka så det gör jag men samtidigt: 500g Jamaica Blue Mountain rostat på beställning i en 18kilos rost känns lite.......fel.
 

Pac

Maskindoktorn
hehehe, jo att enbart köra 500g i en 18000g rost låter ju onekligen som en udda kombination. Du tror inte att han samlar ihop beställningarna så att han kan köra en batch? ;)
 

onyman

Well-known member
Med tanke på de pyttesmå volymer av single estates på över 400kr/kg som de BRA smårosterierna såsom Love, Koppi, Haugaard, Dellerhagen lyckas kränga så beräknar jag att det kommer ta 27 år innan Areyko får ihop tillräckligt med beställningar för att köra rosten halvfull. :)

grönkaffet kommer att ha slaknat och kunderna gett upp.....



hehehe, jo att enbart köra 500g i en 18000g rost låter ju onekligen som en udda kombination. Du tror inte att han samlar ihop beställningarna så att han kan köra en batch? ;)
ll.
 

Kaffeegott

New member
Jag har kollat med Areyko och de har en liten rost som används för Jamaica Blue Mountain. Så var det med den saken! :)
 

Sir Anselm

Well-known member
Det kanske är bättre om Sonny själv kommer in och berättar lite om sig själv och sitt kaffe? Om det är tillåtet enligt forumreglerna vill säga.

Det bästa vore nog dock om han uppdaterade sin hemsida och lade till information.
 
Topp