ångrörs byte silvia v2->V3

tjena..

Detta är väl min första tråd här (förutom köp och sälj) men nu har jag lyckats få tag i en silvia V2 och en rocky ( är för övritgt väldigt nöjd men har ju självklart lång väg kvar att vandra!).

Jag har dock märkt att ångröret är väldigt jobbigt att hantera och skumma med så jag lyckades få till en instruktionsvideo från youtube om hur man byter ångrör från V2 till V3 ångrör på silvian. Detta såg aningen lätt uut men samtidigt så vet jag inte i realiteten..
Har någon lyckats utföra detta byte av ångrör utan snickarbakrund (jag är ju lite händig men absolut inte nån mekaniker direkt)..

Sen undrar jag isåfall var man kan få tag på detta ångrör. Hittat den här
http://espressomania.se/prod_show.php?art_no=950707
men ingen bild. Har dock mailat dom och frågat om det är det nya ångröret så får väl vänta på svar.

Nån som har kunskap om detta svara gärna!
Tack!
 

mts

Well-known member
av vad jag läst på skriverierna här på forumet så är v3 bestyckat med ett flervägsmunstycke som gör det svårare att lyckas med skumning än tidigare modeller.

tror nog att du tjänar på att köpa ett par liter mjölk och tränar en del istället för att lägga massa pengar på nytt munstycke :)
 

larsan

Well-known member
Nyare V3 har ett hål i munstycket. Englund på forumet säljer ett kit med allt som behövs.
Hör med honom.
 
hej.. tack för svar!
jag hos kaffemaskinens butik idag och frågade den söta trevliga tjejjen som jobbade där, ifall det gick att byta ångrör. och hon sa att hon itne hört något om det och tror inte det skulle vara möjligt.. men någon som hört eller vet nån om det här?
 

Sunschein

Well-known member
Jag har bytt ångrör på min Silvia och det var inga problem alls. Nästan så enkelt som i den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=0NxZlKwmQ1A :) Hör med Englund här på forumet för det som behövs.

Det gamla ångröret är dock väldigt trevligt och det låter som att du bara behöver träna lite mer och lära känna det gamla fina röret :) Lycka till.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp