WBC 2010 London

Mayhem

Well-known member
Med tanke på hur snorbilligt det är att flyga Ryan till London kan jag tänka mig att det kommer finnas lite folk på plats. Jag var dock över för en två månader sedan så det får räcka för mig...

Missa inte ett besök hos Fernandez & Wells, bäst espresso i London! Helst då det lilla hålet-i-väggen på St. Anne's Court, det är charmigast och har bäst barista (en blond kille som jag aldrig fick namnet på). Kan också vara kul att besöka Square Mile's nya ställe Penny University som enbart serverar brygg, och så förstås klassikerna Monmouth och Flat White.
 

onyman

Well-known member

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jag kommer också att vara där några dagar. Tror att det kommer bli riktigt trevligt!

Onyman: Tack för Barista Magazine -tipset!
 

Mayhem

Well-known member
Sverige ej vidare till semifinal. Tråkigt, men sådant som händer med så många kompetenta mottävlande.

Många nya kaffeproducerande deltagarländer som gick vidare. Förvånande att John Gordon (UK) inte gjorde detdå hans framförande var väldigt bra, men hur kaffet smakade vet man förstås inte. Hade däremot inte förväntat mig att Colin Harmon (Irland) skulle gå vidare, hans signatur var visserligen originell men tyckte knappt det kunde klassas som en drink.
 

Musikarfelix

Well-known member
Colin Harmon är ju kendis å grym : - )

edit: Fast nu har jag ju inte sett han i WBC 2010, finns det någon länk där man kan kolla?
 

Mayhem

Well-known member
http://www.livestream.com/worldbaristachampionship2010

Semi-finalisterna blev:
Soren Stiller Markussen – Denmark
Raul Rodas – Guatemala
Fabrizio Sencion – Mexico
Kyle Straw – Canada
Ana Lucia Lardizabal De Hawit – Honduras
Mike Phillips – USA
Scottie Callaghan – Australia
Yara Castanho – Brazil
Thomas Schweiger – Germany
Colin Harmon – Ireland
Alejandro Mendez – El Salvador
Stefanos Domatiotis – Greece

Colin Harmons signaturdrink var typ två americano, en där espresson blandats med mjukt vatten och den andra med hårt. Kändes inte som mycket till drink tyckte jag...
 

Musikarfelix

Well-known member
Haha, rolig idé ändå. Men håller med om att det inte kändes som en drink, tydligen accepterades den ändå?
 

Jay

Well-known member
Med tanke på hur snorbilligt det är att flyga Ryan till London kan jag tänka mig att det kommer finnas lite folk på plats. Jag var dock över för en två månader sedan så det får räcka för mig...

Missa inte ett besök hos Fernandez & Wells, bäst espresso i London! Helst då det lilla hålet-i-väggen på St. Anne's Court, det är charmigast och har bäst barista (en blond kille som jag aldrig fick namnet på). Kan också vara kul att besöka Square Mile's nya ställe Penny University som enbart serverar brygg, och så förstås klassikerna Monmouth och Flat White.
Var på Fernandez&Wells, espresson var bra men ganska "mellow". Schysst ställe dock!!
Bäst kaffe stod Kaffeine och Flat White för helt klart, båda i SoHo och båda Square Mile. Helt fantastiskt!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp