till alla kaffe älskare

jonas81

New member
hej på er.
Mitt namn är jonas och håller på med en marknad undersökning bland dem som dricker kaffe dagligen. Förhoppnings vis mitt nästa projekt.
Vad jag undrar över är om det skulle finnas ett intresse att kunna köpa en latte, expresso eller liknade som dem får på en riktig kaffe bar, levererat direkt utanför erat arbete?
Glöm maskinerna som du själv bara trycker på en knapp utan kom ner och köp en take away latte eller liknande direkt utanför jobbet.
Gå gärna in på denna sida så vet mera vad jag menar.
www.cafe2u.com.au
Har ni synpunkter eller frågor ang denna ide så maila gärna mig på
wuwear_81@yahoo.se
MVH
Jonas
 

johey

Well-known member
Är det tänkt att man ska svara eller är inlägget bara reklam för din verksamhet? Ett tips är att det nog är väldigt få, om ens någon, här som vill ha en expresso.
 

BloodyMezzo

Well-known member
Nu tycker jag ni är lite väl syrliga. Alla kan inte vara världsmästare i kaffespråk, eller svenska. Alldeles nyligen såg jag tom. någon beställa "expresso" i tv-serien Lost. :)

Men härifrån är responsen sval. Jag tar nog med en presskanna till mitt nästa kontorsjobb.
 

Coffeehead

Well-known member
Expresso är franska eller åtminstonde används det där, espresso italienska, beroende på var du fått dina influenser så använder du nog det ord du är van vid.
 

martink78

Well-known member
Jag kan tänka mig att det finns en marknad. Frågan är kanske hur stor den är. Själv jobbar jag hos ett ganska stort företag och väldigt ocentralt, så här finns bara ett ställe om man vill ha en cappu/latte och den är rätt kass. Nån eller några gånger i veckan skulle jag kunna tänka mig att en ambulerande barista skulle kunna göra sig en hacka om de stannde till utanför.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp