Mazzer mini mod A

larsan

Well-known member
Hejs,

jag har fått erbjudande att köpa en beg. Mazzer Mini Electronic A för runt 4000kr. Är det ett OK pris?

Har inte sett kvarnen än och kan inte bedöma skicket...

Mvh
David
 

Kaffekrooken

Active member
Jag gissar utan att googla att den ligger på ca 8tkr ny. Själva kvarnen är en "evighetsmaskin" elektroniken på E modellerna känner jag inte till. Malskivorna ska bytas efter ca 600kg.
 

larsan

Well-known member
Ska tydligen ha gått cirka ett kilo/vecka ungefär i privat bruk.

Jag plockar den imorgon. =)
 

johey

Well-known member
Plocka! Det är en bra kvarn som har högt andrahandsvärde. Finns det några yttre skavanker så försök att pruta. Misslyckas du så köp den i alla fall.
 

larsan

Well-known member
Japp. Får tre månaders garanti på den också så det känns bra.

Snart en rocky till salu, förhoppningsvis... ;-)
 

larsan

Well-known member
Den var lite mer sliten än jag trodde, men malde fint så jag slog till.
Återstår att ta hem och köra en stund för att se vad jag gör med den...
 

larsan

Well-known member
Den tycks mala jämnt och fint. Tycker den är tyst, men har inte någon annan Mini att jämföra med. Hur som helt väldigt mycket jämnare grounds än Rockyn med färre klumpar.

Inställningen för dubbel dos gick inte att få högre än runt 15 gram. Är det normalt?

Sedan undrar jag om någon vet hur mycket lägre den lilla hoppern som finns som tillbehör är, jämfört med originalet? Den gick inte under köksskåpen :(

Hej hopp,
David
 

Bengan

Well-known member
Inställningen för dubbel dos gick inte att få högre än runt 15 gram. Är det normalt?

Sedan undrar jag om någon vet hur mycket lägre den lilla hoppern som finns som tillbehör är, jämfört med originalet? Den gick inte under köksskåpen

Höjd med den lägre hoppern är 43 cm.

Jag har inte mätt hur mycket den max kan mala på dostimern, men det kan stämma. Jag köpte ett dubbelfilter XL till min Silvia och det går inte att ställa så filtret fylls. Man kanske kan ställa in den så att man kör två enkeldoser? Får nog testa det då jag ändå inte använder enkeldos.
 

larsan

Well-known member
Mm, det är ett alternativ.

Två enkelmalningar funkar för de 17-18gram jag kör. Använder en Synesso dubbelkorg.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp