En kaffefrälst från Örebro! Tack DC!

Tom

Member
Hejhej!

Är det någon som läser de här presentationerna eller pratar man bara ut i intet? ;)


Jag heter Olof och kommer från Örebro. Jag pluggar till sommelier vid Grythyttans Restaurangakademi och avslutar nu till sommaren mitt första år.

Mitt kaffeintresse började med....gissa? Daniel Chomieniec. Såklart! :lol:

Daniel var den som höll i kaffeundervisningen på skolan och han rockade min värld. Vilken kille! Bara någon vecka efter dagarna med DC beställde jag min första egna maskin, en Gaggia Classic och intresset har sedan dess bara växt. Nu är det så illa att jag lutar åt att på allvar satsa på en karriär inom kaffe, på ett eller annat sätt :)

Första planen är att hitta ett sommarjobb någonstans i Örebro-området där jag kan utveckla hantverket. Som det ser ut nu har jag en liten fot inne hos EH, men allt är inte helt klart än, ska förhoppningsvis dit och provjobba någon dag. Är det någon som känner till några andra jobbmöjligheter så är jag jätteintresserad att höra mer!

Detta verkar vara ett underbart ställe för kunskap och allmänt kaffeälskande, jag tror jag trivs redan!

Olof
 
M

Medlem14302

Guest
Välkommen Olof!

Jag skyller allt på kaffet makter. Jag är endast ett sändebud.

Varma kaffehälsningar!
 
Topp