Vilket filter för pods

jens75

New member
Första inlägget i detta eminenta forum...

Är en nybliven innehavare av en Gaggia Baby Dose samt en Gaggia MM kaffekvarn. Fick med tre filter (eller vad det nu kallas) när jag köpte Gaggian. Ett filter skall vara för en enkel espresso, ett annat filter för en dubbel espresso och det tredje filtret för sk pods.

Filtret till en dubbel espresso har jag identifierat (det största), men vilket av filtrena skall användas till pods resp en singel espresso? De två mindre filtrena är rätt så lika sånär som på diametern på själva filtret i botten.
 

Kaleb

Active member
Det filtret med minst antal hål (minst diameter) är till pods, det ska även stå ett "C" på innerkanten på filtret (gör det på mitt iaf.) :blush:

Välkommen till forumet! :cool:
 

jens75

New member
Det står ett C på ett av min filter också :) Då blir det till att fixa fram några pods och testa. Är det stor skillnad kvalitetsmässigt på kaffet om man använder pods eller gör det på "det rätta sättet"?
 

Jay

Well-known member
Det står ett C på ett av min filter också :) Då blir det till att fixa fram några pods och testa. Är det stor skillnad kvalitetsmässigt på kaffet om man använder pods eller gör det på "det rätta sättet"?
Enorm... gå ett steg tillbaka ;)
 

Kaleb

Active member
Kan bara hålla med Jay, jag får inte riktigt till podsen. Men misslyckas man kapitalt med kaffet kan det nog avhjälpa abstinensen ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp