Aros spel & café, Västerås

Friulano

Well-known member
Äntligen har Västeråsarna fått ett bra ställe att dricka espresso på. Aros spel och café på Stora gatan 39 har införskaffat sig en Rancilio och en Mazzerkvarn samt en trevlig miljö att sitta i, ute och inne.

Killarna som handhar maskinen är bröder och är seriösa med hantverket. De kör med en italiensk blandning med en del robusta i (enligt vad jag tycker utifrån smaken) och smaken, både på cappu och espresso, påminner starkt om det jag brukar serveras i Italien. Däremot är de mycket duktigare på mjölkskumning och renhållning jämfört med italienarna.

De tar 10 kr för en enkel espresso, 20 för cappu. De öppnar mycket tidigt, jag har köpt morgoncappu på vägen till jobbet flera gånger före 07.00. Jag hoppas det går riktigt bra för dem så att vi i Västerås kan få njuta.
 

Alfredo

Well-known member
Svängde in på en snabb enkel häromdan och den var god! Så det ser lovande ut, hoppas det blir stabilt i längden bara.
 
F

Fluffgummifat

Guest
Vad är speldelen i cafét?
Det är ett koncept som jag tycker låter ganska lockande, sitta på ett café med trevliga människor och spela brädspel :)
 
F

Fluffgummifat

Guest
V75 och café lät ju inte allt lika trevligt :p
Men gott kaffe är ju aldrig fel
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp