Hasselnöt och choklad sökes

AA

Skottjägare
Kära vänner,

Efter att ha lämnat Speedstern oanvänd och enbart druckit brygg i 6-7 veckor så spenderades gårdagen med att få tillbaks maskinen i användbart skick. Nu är hon redo att pumpa kopparna halvfulla med svart bensin igen och därför söker jag tips och förslag på ett kaffe med tydlig nöt och chokladsmak. Gärna mycket sötma, relativt låg syra och så lite gummismak som möjligt.

Vilket kaffe skall jag köpa och köra? Nåt från J&N? Nåt från Koppi, Haugaard, Da Matteo, Costas eller Åre kanske? Nåt utrikiskt? Färdigmalt skånerost? Vilka är era favoriter i kategorin?
Alla förslag mottages med tacksamhet.

Ha de´

/AA
 

HE

Well-known member
Det är väl inte så mycket choklad i J&N Ididio, men jag är helt såld på den.
/HE
 

mthier

Active member
Jag tyckte Haugaards Underdog var ngt i hästväg. Lukten kommer jag aldrig glömma, din setup gör säkert kaffet rättvisa!

Mark
 

jonasy

Well-known member
Var kan man köpa da Matteo i södern (eller på nätet)? Låter som ett kaffe jag skulle gilla!
 

AA

Skottjägare
Jag tackar för tipsen. Knallar iväg till Te och Kaffehuset på lunchen och ser vad dom har att erbjuda.

Ha de´

/AA
 

AA

Skottjägare
Efter att ha entrat butiken med något från J&N i tanken så gick jag ut med en påse Mauro De Luxe. Det var inte igår man drack den. Säkert 7-8 år sedan så det skall bli (förhoppningsvis) ett roligt återseende. Ingen vad jag vet som dött av lite robusta.

Ha de´

/AA
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp