Malmö Café 14- Fersens Väg 14

Belandria

New member
Nu har vi öppnat vårt mysiga lilla fik på Fersens Väg i Malmö!
Vi serverar stolt kaffe från LoveCoffee i Lund och erbjuder bla en riktigt fräsch salladsbar, surdegsbaguetter från Boulangeriet, paninis och lite annat smått och gott!
Varmt välkomna alla kaffeälskare!

Hälsningar 2 ambitiösa Baristas in training!!:coffee:
 

costodia

Well-known member
Kul, men är det är väldigt nära Claes och Te&Kaffehuset, som ju är ett väldigt och trevligt kafé. Men jag ska testa er nästa gång, också.
 

FabianP

Well-known member
Riktigt trevligt kaffeställe, bra espresso och kanon bryggkaffe. Framförallt om man gillar eleganta, lite lättare, finkaffen. Och det gör man väl?!

Baguetterna är kanon, och morotskakan är ett kapitel för sig! Bara att masa sig till Fersens väg, på momangen.

/Fabian
 

onyman

Well-known member
Ädelt av Fabian att framhäva sin Fersens-väg-lokalkonkurrent, det värmer i hjärtat! :) Jag instämmer helt och för er som vilj stödja lokala rosterier så har ni chansen här då Cafe 14 är ända stället i SVERIGE som erbjuder Lundapågen Remhedens Love Coffee både som espresso och brygg. Gött!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag fick en utsökt enkel på Café 14 för några veckor sedan! Som sagt, bara att masa er dit och fika!
 

FabianP

Well-known member
Jag skall sticka ut hakan, och säga att espresson på Café 14 är i det absoluta toppskiktet i Malmö. All träning inför Barista Cup kommer verkligen kunderna till godo, keep the good extractions flowing*, Luis!

/Fabian


*Då menar jag såklart inte att kaffet skall flöda ur själva spouten, hemska tanke...
 
Topp