Säljes: La Marzocco Bottomless PF för e61

lolgun

Well-known member
Eftersom jag har nyligen fått en kustom LM PF ska jag säljer mina. Denna fantastiska PF är redan moddat för att passa E61 maskiner: den passar min Duetto vid klockan 6 position perfekt, med både en LM korg och en 58 synesso korg.
Observera att jag ha slipat uppifrån och ned som de flesta människor gör. Eftersom jag märkte att den inte riktigt fick till där jag ville ha det i den grouphead bestämde jag att lätt slipat öronen (mindre än 1 mm). Jag tvivlar på detta skulle kunna passa en LM maskin nu som den skulle rotera för mycket, men jag har inte testat det själv.

Jag betalade 95 € för PF och en korg. EDIT: det är knappast en månad gammalt!

Du kan betala 900sek och få 2 LM korgar och frakt ingår.

Titta på bilderna och inse varför så många väljer LM PF över alla andra.

lion.jpg


TopPF.jpg


ears.jpg


PFandbasket.jpg
 

GLC

Well-known member
Jag har ett som jag filat ned till en Silvia. Nu vet jag inte men jag tror det där handtaget i fråga behöver filas ned något till för att ska passa, främst öronen.
 

lolgun

Well-known member
har inte testat på en Silvia som jag har ingen tillgänglig, men om det tar en e61 PF ska jag satsa att det passa. OM silvia är inte detsamma passform som e61, då måste du slipper mer som GLC nämnde. Notera att jag har slipat båda öronen (mindre än 1mm) och överdelen redan att passa e61'er.
 

stipok

Well-known member
Om jag förstår det rätt så behöver öronen ev. göras lite tunnare, det ska inte vara så svårt. Vad är förresten att slipa "uppifrån och ner"?

Funkar vanligt fint sandpapper eller har du använt nån specialslip?


Jag skickar pm.
 

lolgun

Well-known member
Hej,

Ska svara några frågorna här som jag har fått några stycken PM redan om filtret.

Jag håller på 900sek pga jag köpt den en månad sen och hade betalt 95 euro för den och fått 1 korg bara. Jag köpt den direkt från www.esw.nl och om ni kan hitta det billagra på nätet då är Ni bättre på google än jag. Den som jag köpt kommer direkt från den La Marzocco leverantör för Nederländerna och det var gjord i LM's fabriken, inte efter. Det kan vara skillnaden. Också, jag nyligen köpt 2 LM korgar från Mayhem för 160:- och har inte använt de alls. Ni får 1st helt ny korg + LM's PF. Om ni vill hämta den och slippa frakten då kan jag sänka priset 50:- som det är vad posten kommer att ta betalt av mig för frakt. Jag själv tycker det är rättvist om priset som tex man kan köpa en 'generic' naken filter för 995sek här. Vad vi diskutera är än LM filter som är känd att vara den bästa som finns. Kolla priserna i USA, Chriscoffee vill ha 110usd och Espressoparts vill ha 119usd. Priset är rimligt och jag hata att låter grinig men jag kommer inte ge bort någonting som är en månad gammalt och har blivit använd 3 ggr om dagen hittills.

Det var mitt dåliga svenska som gjorde det lite förvirrande när jag skrev 'uppifrån ner' när jag menade toppen bara. Det kan ni ser på bilden om det fortfarande är inte klar.

Om det passa dina maskin eller inte kan jag inte garantera som jag har inte provat det på andra maskiner. Men , det passa mina och det är en e61 - det betyder det skulle passa dina också om ni också har en e61. Jag tror det repar inget i gruppen som jag har inte märkte någonting själv.

Om det finns mer frågorna , snälla fråga här som säkert att det finns andra personer som vill veta också. Skicka mig PM när ni är redan att köpa det.
 

GLC

Well-known member
La marzoccos PF är fina fina. Jag gjorde själv om mitt till ett naket, (eller med hjälp av Calobra här på forumet).

Passar det inte så går det absolut att fila lite till för att få det till en Silvia. Jag kan dock berätta att jag filade lite för mkt så jag kan dra handtaget till kl 4, men där sluter det iaf tätt vilket är det viktigaste.

Finns lite mer beskrivet här om själva modden för att få det att passa:

http://www.home-barista.com/espress...e61-group-alternative-modification-t5674.html
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp