Köpes: Kvarn max 1000:-

attis

Well-known member
Min manuella kvarn börjar ge upp, dessutom så blir det ett jäkla vevande som skulle vara skönt att slippa. Budgeten är begränsad så PMa inte om du vill ha mer än 1000 kr för din kvarn :angry:

Har läst på lite här på forumet om kvarnar så jag har ett litet hum om vad jag vill ha, viktigast är dock att den maler fint och jämnt. Helst inga utslitna malskivor som måste bytas direkt :)

Bor i glesbygden (Blekinge) så allt utanför Karlskrona-Kalmar måste skickas :blush: Givetvis betalar jag frakten :)
 

sjöbom

Member
Hej!
Jag har en La pavoni jolly JDL till salu som du skulle kunna få för det priset. Säg till om det låter intressant!:)
 

grön

Active member
Jag kanske är intresserad av La pavoni jolly JDL ....vad är det för skillnad på den och Rocky och Demoka som alla säger är så bra?
 

sjöbom

Member
Har själv inte kunnat jämföra dom förutom på pappret och det som skiljer verkar vara att rockyns skivor snurrar 1725 RPM jämfört med pavonin som snurrar i 1400 RPM, om det gör någon märkbar skillnad i koppen vet jag ej. utöver det så är det nästan samma specifikationer, samma storlek på malskivor och ungefär lika stora.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp