Upprop till alla Francis Francis X1 ägare! Bilder behövs. . . .

lolgun

Well-known member
Jag undrar om någon skulle kunna göra mig en björntjänst? Jag behöver detaljerade bilder som visar insidan av Francis Francis X1 och kablarna.

Jag har googlade och inte hittade den enda sak och det är irriterande mig när jag tagit isär min X1, rengjort den, ersatte pumpen och några andra mindre saker, och allt jag behöver veta nu är att veta hur allt kopplas in igen som jag har alla kablarna i en hög på min arbetsbänk.

Allt som krävs är för dig att ta bort 4 skruvar, lossna ångvredet och lyft upp locket. Skulle bara ta 5 minuter max att göra. Ta sedan några bilder som visar kabeldragning layout. Klart att du skulle ladda upp dem i tråden här xD

Kan någon göra det för mig?

:lol:
 

lupoo

Well-known member
509801327_0f5a242f69.jpg

Denna bild har jag postat i en annan tråd om FF. Jag vet att kokaren ser lite smutsig ut men det är åtgärdat nu. Har nog fler bilder om det behövs, men nu skall jag ner i källaren för ett annat espressomaskinprojekt ;)
 

lolgun

Well-known member
jag skulle vara tacksam om det finns mer som är lite mer tydligt om kablarna, tex ovanifrån?
 

lolgun

Well-known member
Hoppas att du fick ihop maskineriet.

Vill inte verka som en besserwisser, men Björntjänst är inget positivt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Björntjänst

joo, jag vet, det är därför jag sa björntjänst som jag vetat att det var lite jobbigt att göra.

tack för bilden, jag tror den andra ska räcker! Jag kan ladda upp några sj när jag är klar.

EDIT
min tjocka fingrar har gjort det igen, arrrrgh!! När jag försökte koppla in kablarna, fräste jag den lilla tråd av kondensatorn (?). Åtminstone det är vad jag tror att det är.

Kan jag bara löda detta igen eller måste jag byta hela kondensator? Jag skrapade bort några av de blå delan att avslöja vad som var under, och jag tror att jag bara kan löda denna rätt? Eller?


P1010707.jpg


P1010713.jpg
 

lolgun

Well-known member
tror ni att det spelar roll hur jag gör det? Så länge som blå är kopplad till en blå plats, och brun är kopplade till en brun plats att det spelar ingen roll om det är precis den rätt blå, och rätt brun? För mina kablarna är lite annorlunda än bilderna ovanpå och även på detta.
 
Topp