Säljes: La Marzocco filterkorgar

Mayhem

Well-known member
Uppdatering: Samtliga betalningar inkomna, samtliga korgar sålda!

Fick en trave korgar med min nya maskin, säkerligen fler än vad jag kommer förbruka de närmsta åren. Dessa är fabriksnya original från La Marzocco och jag har för närvarande inga dubbelkorgar respektive inga singelkorgar över. Prisidé 100:- per styck inklusive porto alternativt två stycken för 160:-.
 
Passar korgarna i filterhållaren till Gaggia Classic'en? Har både originalfilterhållare och nakenfilterhållare?

Isåfall köper jag gärna en av varje! PM:a mig!
 

Mayhem

Well-known member
För att besvara lite frågor som inkommit både här och via PM:

Samtliga La Marzocco originalkorgar har fjäderkant. Det finns visserligen korgar som säljs som "LM style" ridgeless, men dessa kommer inte från La Marzocco. Bör passa snudd på alla portafilter för 58 mm korgar. Jag skjuter typ aldrig med singelkorg själv men de som gör det brukar ofta svära vid just denna korg, finns en tråd om det någonstans här på forumet som jag minns det.

filters_lm2.jpg
 

Roby Caffé

Well-known member
För att besvara lite frågor som inkommit både här och via PM:

Samtliga La Marzocco originalkorgar har fjäderkant. Det finns visserligen korgar som säljs som "LM style" ridgeless, men dessa kommer inte från La Marzocco. Bör passa snudd på alla portafilter för 58 mm korgar. Jag skjuter typ aldrig med singelkorg själv men de som gör det brukar ofta svära vid just denna korg, finns en tråd om det någonstans här på forumet som jag minns det.

filters_lm2.jpg

Grattis till Linean Mayhem, skoj!

Vi får bilda en linea klubb i stockholm :D

/Roberto
 

lolgun

Well-known member
sweet!

edit brevbaren levrade ett fint kuvert med valpackade korgar! tack för de, nu är mina samling 3st, dubbel sweet!
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp