Malmö Solde Kafferosteri

Joakim C

Well-known member
Trevligt kaffe som serverades idag, funkade jättebra som Americano. Blev kanon när det kom ner i temperatur lite.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hallå nördar,

Vi kämpar vidare med vårt lilla rosteri! Går....framåt tycker vi själva, haha. I alla fall, vi har kört igång vår egna blogg (den ska bara fyllas med text och annat skojigt). Där vill vi ha mycket feedback (och såklart även på RK) om vad ni tycker om våra kaffen. Det kommer att svida ibland att höra, men det är så det ska vara för att vi ska kunna utvecklas. Var inte blyga där. Ös på bara.
Jag har snackat med störtsköna Hasse uppe i Mora på Café Ett och inom kort kommer ni att kunna köpa Solderostat kaffe från Café Etts webbutik. Solde kommer inte inom den närmsta framtiden ha någon egen webbshop.
Vi planerar även en liten pysselafton där alla är hjärtligt välkomna ner inom kort.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Ah, spännande att höra Oscar! Vad ska vi köra nästa vecka som singel tycker du? Kenya eller Panama? Eller kanske Costa Rica?
 

SirGrunge

Well-known member
Fan att ni inte tog kort igår när man var inne i brådskan. Kunde ju fått kaffe av självast dan the man.
Blev visit idag och en cappuccino iaf :) Bra blandning med bla costa rica i den
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Ahhhh!! Det hade vi ju kunnat lösa ändå! Imorgon kommer jag att rosta nya smarriga kaffen som kom förra veckan. Bor du i Malmö?
 

SirGrunge

Well-known member
Var en helgvisit till syster. Blev en god cappuccino på lördagen serverad av Sebastian. Släktingarna provade bryggen från Costa Rica. Minns inte exakt blandningen han serverade mig men härliga nötiga toner i den.

Kommer givetvis på fler besök när jag är nere.
 
Senast ändrad:

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hjärtligt välkommen! Roligt att höra att du gillar kaffet. Vi jobbar konstant med att höja kvaliteten och maxa kaffet vi rostar.
 

Turbo-Fredde

Well-known member
Han till slut in och testa en latte i dag, helt underbart god.
EN på mäster fick även följa med hem, får maraton dricka upp meharin i kvarnen så man kan slå i mästern istället.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hallå Fredde! Vad roligt att höra att du tyckte om latten! Dra gärna Mäster med lite dropp i början för att sedan plana ut på en shot på 30 sekunder runt 2,5 cl. Jag tycker att det smakar godast så.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
God hjul och gott nytt på er, alla kaffenördar ute i landet! När kommer ni till Malmö och dricker kaffe? Ni är alltid hjärtligt välkomna till oss för en tass eller två och lite snack på det.
 

SirGrunge

Well-known member
Blev en Cappuccino igår serverad av Dan och jag njöt i fulla muggar, får nog bli en visit till innan man åker hem till västkusten igen på Onsdag.
 

Molarin

Well-known member
Jag provade Veras blandning hemma för ett tag sedan och måste säga att Solde faktiskt levererar! Balanserad, enkel och fyllig med en liten citruston i eftersmaken. Hade jag haft en kaffebar kanske huskaffet varit Veras.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
SirGrunge och Molarin, vad roligt att ni gillar kaffet! Som de flesta andra microrosterier blir vi bättre och bättre för varje månad som går. Just nu labbar vi en hel del med vår standardprofil för espresson och vi tycker själva att det har fallit väl ut. Som alltid tycker vi att vårt kaffe smakar som som bäst om man drar skotten med dropp i början för att sedan harmoniskt trilla ur spoutsen på en tid runt 30-35 sekunder.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp