Malmö Solde Kafferosteri

PF013

Well-known member
Underbart! Det får bli kaffeturné när jag åker ner till Skåne i sommar.

Men var är rostporren? Vi vill se gjutjärn och gas!
 

Pediatrik

Well-known member
Det händer minsann grejer i Malmö! En lite fågel viskade idag att även J&N kommer att öppna ett rosteri i Malmö inom kort. Tänk om detta hade hänt innan man gick i exil...
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Tan76, sakta i backarna nu! Ekfeldt och grabbarna siktar vi på att vara lika duktiga som 2026. Däremot hoppas vi att så snabbt som möjligt kunna servera ett kaffe som smakar gott inom en ganska så snar framtid!
I veckan kommer jag och Jonas att rosta in rosten. Carlström är på semester. Jag kom att tänka på att det vore väldigt trevligt att ha öppet hus en söndag på rosteriet i september så att alla som vill får komma ner och se hur vi har det där nere!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Imorgon smäller det, jag och Jonas kommer att rosta in rosten för att sedan rosta lite...ljusare i slutet av veckan. Och som sagt, vi kommer att göra en rejäl mjukstart. Tiden för utvisa hur snabbt vi kommer att få till en blandning som kommer att köras på Solde Kaffebar.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Nästa vecka blir det skarpt läge. Solderostat kaffe på Solde! Två brassar och en Costa Rica i version 1 av Soldes blandning.
 

mthier

Active member
Tack för en underbar espresso på Solde idag,

väntar otåligt tills ni har fått tag i påsar så man kan njuta av kaffet hemma!

Hälsningar,

Mark
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Mark, alltid lika trevligt att ha dig i baren! Inom kort kommer vettiga påsar att köpa med sig hem. Och glöm inte att vi blott är nybörjare på att rosta kaffe, bättre ska det bli!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
För närvarande är det två naturalbrassar och en Costa Rica i espressoblandningen. Var inte rädda för att ge brutal kritik om det så behövs. Det kommer såklart att svida lite grann, men det är nödvändigt...:)
 

mthier

Active member
...som sagt: där fanns inget att kritisera i nuläget, det är bara att fortsätta i det spåret! Hör av dig på ngt. sätt när det är dags för träff/besiktning!

Mark
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Nytt kaffe anländer till rosteriet på fredag! Denna gång provar vi godsaker från holländska Trabocca! Vi jobbar på för fullt med hemsida, påsar, etiketter osv osv osv...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp