Event: Örebro 8 maj 2010

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag har tagit initiativ till, planerat och hjälpt till att sjösätta ett litet event i Örebro den 8 maj. Det är inte, på långa vägar, tal om något BC. Inte ens i ultra light-version.

Min grundtanke med hela eventet är att rikta sig till de som dricker kaffe, men som inte fått uppleva hur mycket mer kaffe kan vara än bara en brun (allt som oftast) varm social dryck. Så även om DC och Ola Persson (Zoega's) är bokade bör det inte vara någon nördvarning på eventet.

Av utrymmesskäl finns det bara 50 platser. Lokalen tar inte fler. Eller, rättare sagt, luften räcker inte till för fler.

Så nu vet ni: det händer saker runt kaffet i Örebro i vår! :)

//Stefan (som visar lite mer information runt detta på sin blogg
 

djneo

Well-known member
Det är ju som sagt Stefan grymt synd att man inte är hemma annars hade det varit gjutet att man hade varit på plats...

Hoppas många rk medlemmar hoppar på även detta event...
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Det är givetvis inte förbjudet för någon här att komma och bevista detta evenemang. Även om jag främst riktar mig mot vanliga vakuum-förpackat-färdigmalet-kaffe-från-billig-Julabryggare-drickarna, så är ju både DC och Ola (Zoega's) underbara att lyssna på och att träffa!

29 april är sista anmälningsdag! Sker bäst till: mariana.flodman@nbv.se eller till 019-670 83 18.

mQphyWpWe.jpg


//Stefan (som njuter av att vårsolen börjar ta i ordentligt och att det går att ta sin cappis på balkongen)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Här kommer ett litet utkast till program under kaffedagen 8 maj. Kan komma att ändras, men i stora drag så... Visst låter det härligt?

Med fokuserade sinnen
Vi skärper våra sinnen, aktiverar sensoriken och lär oss skilja på olika kaffekaraktärer. Med ledning av Ola & DC provar vi igenom 3 stycken kaffen som skiljer sig åt. Vi jagar aromer som nötter, choklad, svarta vinbär, torkade frukter och många fler av de 800 kaffet innehåller.

Från böna till kopp
En magisk föreläsning med en kopp kaffe i handen. Ola står framför oss och berättar om kaffets väg till koppen vi har i handen och delar med sig av sina reserfarenheter. Som att gå på bio.

Espressobaserat
DC & Ola berättar om allt som kretsar kring espressomaskinen. De berättar hur man gör, vad man skall begära på ett café eller restaurang, tävlingshistorier från Barista Cup, Svenska mästerskapen i espressohantverket och historierna är både från en tävlandes och en domares blick. Vi avslutar med mjölkkunskap och dricker espresson och cappuccinos ur den officiella tävlings maskinen Expobar Diamant som kommer direkt från Finalen i Barista Cup 2010!

Slutligen
Fria aktiviteter med mingel, frågor och chans till att klämma på både maskin och kaffe!

//Stefan (som nu verkligen hoppas på att fler anmäler sig efter denna teaser)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp