Gaggia Classic

joacar

Member
Hej Alla kaffe vänner!
Jag har en fråga: Har en Gaggia classic och i dropp skålen under själva locket där man ställer koppen finns en plast skiva med av fasade hörn som ligger löst där, nu till frågan: vad fyller denna mystiska plast skiva för funktion??:unsure:
 

snabbkaffe

Well-known member
Jag misstänker att plastskivan ska förhindra att det skvätter upp varmt vatten på dig ur röret från övertrycksventilen (det lilla röret som det kommer vatten ur då espresson är klar) :)
 

arto

Well-known member
Och när man ska bära den överfyllda slaskskålen till vasken så förhindrar denna plastplatta att stora tsunamis bildas där och blöter ner golvet ditt.
 

Cima Coppi

Member
Och när man ska bära den överfyllda slaskskålen till vasken så förhindrar denna plastplatta att stora tsunamis bildas där och blöter ner golvet ditt.

Med detta sagt får vi väl går in och tsunamivarna alla er, inklusive mig själv, som plockat bort skyddet med orden: töm tidigt... :D
 

joacar

Member
Japp min fru fungerar ypperligt som "varnare " sköter man inte hygienen på sin lilla kaffemaskin så blir hon inte snäll... enligt henne så :nu när jag fått köpa något så onödigt och dessutom dyrt (hon dricker inte kaffe) då lär jag sköta puttsen oxå på maskinerna. Till och med barnen säger "pappa det är kaffe på bänken".Tufft liv som vi espresso älskare lever
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp