Vattenkokare

Novisen

Well-known member
Hej fann denna läckra vattenkokare som ej kommer skämmas bland era övriga prylar:cool:
Finns på royaldesign.se...dock EJ BILLIG men det verkar vara den man skall ha till sin presskanna och frugan till sitt te....:nowink:

Mvh Anders
 

Bilagor

  • 14veracr.jpg
    14veracr.jpg
    82.8 KB · Visningar: 258

MTR

Well-known member
GRYM! Är det 5graders-lägen på temperaturen eller går den att ställa på exakt grad?

Jag som tyckte jag köpte en dyr vattenkokare, men den var ju rena fyndet jämfört med den här =P

Om man inte vill installera en Uberboiler i köket så är det ju den här man ska ha...
 

Novisen

Well-known member
Hej..har inte kollat närmare på den men tror väl att den är steglös från 45-100 grader...
 

Ciclista

Well-known member
2700 för en vattenkokare:nowink:

Jag har en obh nordica med tempmätare på sidan som duger för mig.
 

johey

Well-known member
Jag har spanat efter vattenkokare med temperaturställare ett tag nu. Såg den där Verakokaren, men då fanns den inte att köpa i Sverige. Kul att den finns nu, men 2700 känns inte angeläget.

Philips har någon kokare med temperaturställare, men med kaotiskt låg upplösning, vilket renderar den värdelös. Varför finns det inget utbud av denna egentligen helt självklara köksprodukt?
 

Novisen

Well-known member
Hej Joey.....den finns och beställa hos royaldesign.se......tror det dom finns i Sverige....får kolla igen...
 

FabianP

Well-known member
Martin på Kaffecompagniet har en billigare modell, som är ställbar, om jag miss rätt! :)

/Fabian
 

Novisen

Well-known member
Ja den är inte direkt billig...men den behöver inte skämmas bland Era andra fina maskiner.....:)
 

MTR

Well-known member

Steven

Active member
Har haft en Dirt Devil Aquagrad vattenkokare nu i 6 månader som jag är riktigt nöjd med. Temperaturen ställs in i steg om 5 grader, 30-35-40-45 osv. Tycker att termostaten stämmer bra då den diffar mellan +2 +4 grader, för mina behov iaf. Sedan har kokaren en varmhållnings funktionen som är ett stort plus när man dricker te. Snabb och tyst kokare, så den kan jag rekommendera.
Jag köpte min hos In the Mood for Tea (900kr stål).

aqua_m3005_2_z2.jpg


Se http://tebloggen.blogspot.com/2008/06/prylrecension-royal-aquagrad.html]
http://www.dirt-devil.de/shop/index.php?sid=x&cl=details&anid=45046b09d9aeb0ae1.31519878&changelang=1
 

johey

Well-known member
Vad trevligt att det faktiskt finns några alternativ som jag missat. Hittar dock ingen som verkligen uppfyller alla mina våta drömmar. Inte ens Veran, även om den kommer klart närmast. Men den är för satikens dyr, så bort den går.

Får nog bli någon kompromiss, så länge den åtminstone uppfyller minimikraven.

Ja den är inte direkt billig...men den behöver inte skämmas bland Era andra fina maskiner.....:)

Ett argument så bra som alla andra! Det var så jag tänkte när jag beställde min Ankarsrum assistent i dagarna. Hoppas på att få den på måndag. :)
 

henrico

Well-known member
Ett argument så bra som alla andra! Det var så jag tänkte när jag beställde min Ankarsrum assistent i dagarna. Hoppas på att få den på måndag. :)

Mycket bra val tycker jag... Jag stod själv och valde mellan Kenwood, Kitchenaid (glorifierad elvisp för majonnäs enligt kockarna på sambons jobb) samt Ankarsrum. Det blev en Ankarsrum till slut vilket jag är oerhört nöjd med. Ser bra ut och är otroligt kompetent.

Nu måste jag dock byta ut min vattenkokare för den SKÄMS i sällskapet. (En 10 år gammal Moulinex..)

.....2700 kr känns inte som ett alternativ i min värld dock så jag följer denna tråd med spännig för att se vad ni kommer fram till!
 

martink78

Well-known member
Har också en Dirt Devil som jag är nöjd med, för mig stod valet mellan den och den som Kaffecommpagniet säljer. Även om jag gärna hade sett att den gick att ställa in på en grad när så funkar det hyffsat med 5 graders intervallet också.
Värt att veta är att den är på 2300W, så hemma hos mig kan man inte köra något annat samtidigt för då löser 10A säkringen ut.. ;)
 

Mayhem

Well-known member
Tog min gamla billiga från Clas Ohlson till jobbet (tillsammans med Wilfa-kvarn och Chemex) så nu är det dags för en lite fräschare vattenkokare hem. Efter mycket googlande hittade jag tillsist en modell som hade ställbar temperatur och det utseende jag ville ha, men den verkar tyvärr endast finnas att beställa från Australien och kostar förstås en del också...

Breville AU Tea Maker BTM800
btm800_110610.jpg


Det närmsta jag kommer hittills i Europa är en annan modell från samma företags brittiska avdelning, men den är dessvärre varken lika snygg eller tekniskt avancerad.

Breville UK Tea Maker VKJ436
vkj436_main.jpg


Någon som sett någon annan liknande modell på hemmaplan?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp