Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 12
    Member
    Reg.datum
    sep 2008

Rör istället för hopper

Hej!

Vill höra om det är någon som vet var man kan hitta ett plast/plexiglasrör(alternativt ett metallrör) som passar till Compak K3 Touch. Vill helst inte såga i originalhoppern, men kvarner får tyvärr inte plats under skåpet med den stora hoppern och minihoppern är allt för dyr.

Tips?
    /at

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Funderar också på detta. Till K30 är bönhållaren för stor. Jag har kollat lite på Plexirör men de säljs i metervara. Knacka dörr hos glasmästaren så kanske han har någon spillbit.

En annan idé jag fått av min fru, en morgon så torkar hon håret och till fönen så har hon ett "volymmunstycke" (torkgrej med taggar) med andra ord en tratt. Kollade med hennes och den skulle fungera men jag vill ha en ny "tratt". Har inte kollat om det säljs sådan lösa. Sedan är det bara att göra ett lock och sedan är "volymbönhållaren" på plats.

Ha ha, man kanske skulle koppla dit hårfönen också så får man turbo (eller blir det kanske en kompressor) till kvarnen

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av svartvest Visa inlägg
    Funderar också på detta. Till K30 är bönhållaren för stor. Jag har kollat lite på Plexirör men de säljs i metervara. Knacka dörr hos glasmästaren så kanske han har någon spillbit.
    Pfft, riktigt glas skall det vara
    Too much is not enough

Snikvarianten kan vara termosmuggen på biltema för 29kr, borstat rostfritt. Det blev min iaf tillfälliga hopper.

Member
    Reg.datum
    sep 2008
    Aha! Biltema, där finns det en hel del "bra att ha grejjer"...

Senior Member danwis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Jag (som alltid doserar på vikt) använder ingen hopper alls i min K3 då det utan problem får plats en trippeldos i hålet. Det jag i stället gör för att bönorna inte ska skutta iväg är att ställa ner det rostfria decilitermått jag använder för uppvägningen i toppen på hålet.

Ett sånt mått som man kapar ur botten på borde för övrigt kunna fungera hyfsat som väldigt liten hopper...

Senior Member hrbruns avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Citat Ursprungligen postat av Mayhem Visa inlägg
    Länken funkar inte
    Min signatur är borta. Helt borta.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •