Rör istället för hopper

at

Active member
Hej!

Vill höra om det är någon som vet var man kan hitta ett plast/plexiglasrör(alternativt ett metallrör) som passar till Compak K3 Touch. Vill helst inte såga i originalhoppern, men kvarner får tyvärr inte plats under skåpet med den stora hoppern och minihoppern är allt för dyr.

Tips?
/at
 

svartvest

Well-known member
Funderar också på detta. Till K30 är bönhållaren för stor. Jag har kollat lite på Plexirör men de säljs i metervara. Knacka dörr hos glasmästaren så kanske han har någon spillbit.

En annan idé jag fått av min fru, en morgon så torkar hon håret och till fönen så har hon ett "volymmunstycke" (torkgrej med taggar) med andra ord en tratt. Kollade med hennes och den skulle fungera men jag vill ha en ny "tratt". Har inte kollat om det säljs sådan lösa. Sedan är det bara att göra ett lock och sedan är "volymbönhållaren" på plats.
 

JKolmo

Well-known member
Ha ha, man kanske skulle koppla dit hårfönen också så får man turbo (eller blir det kanske en kompressor) till kvarnen :lol:
 

S-fors

Well-known member
Snikvarianten kan vara termosmuggen på biltema för 29kr, borstat rostfritt. Det blev min iaf tillfälliga hopper.
 

danwi

Well-known member
Jag (som alltid doserar på vikt) använder ingen hopper alls i min K3 då det utan problem får plats en trippeldos i hålet. Det jag i stället gör för att bönorna inte ska skutta iväg är att ställa ner det rostfria decilitermått jag använder för uppvägningen i toppen på hålet.

Ett sånt mått som man kapar ur botten på borde för övrigt kunna fungera hyfsat som väldigt liten hopper...
 

hrbrun

Well-known member
Flott! Själv är jag osäker på om jag kan sova i natt. Imorrn kommer DHL med leverans av ny kaffemaskin hem till mig :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp