Kaffe på film.

Tall_man

Active member
Hej på er.
Jag såg just filmen 'Flickan som lekte med elden'. Kan väl inte säga att jag tycker att den förtjänar den uppmärksamhet den har fått.

Vad som däremot var intressant men som inte har uppmärksammats över huvud taget är att det står en riktigt snygg espressomaskin på bänken i Lisbeths våning.

Jag hann tyvärr inte se vad det var för något. Såg lite ut som typ en Vibiemme eller Isomac. Någon som har bättre koll?

Lite lustigt eftersom det enda kaffe jag minns från filmerna är något odrickbart ur en termos som han Blomqvist får när han besöker hennes sunklägenhet i första filmen.
 

SoddaM

Active member
Nu är det ett tag sen jag såg dem, men jag har för mig att Blomqvist hade en classic eller något sådant som han faktiskt körde någon gång. Den som Lisbeth hade däremot var väl en Rocket/ECM Giotto tror jag, den var nog aldrig igång dock...
 

robbowan

Well-known member
Två kaffescener poppar upp direkt...

Gudfadern II då en ung Vito Corleone sätter upp Don Fanucci för mordet samt Agent Coopers svarta kaffe i Twin Peaks.
 

Eugene Tooms

Well-known member
Min arbetsgivare har blockerat youtube så jag kan inte länka... Det finns en bondfilm där Bond gör en cappuchino med en La Pavoni. M betraktar processen och säger "Is that all it does" eller något liknande. Observera mjölkskummandet...
 

Eugene Tooms

Well-known member
Tv-serien "Black Books". Manny har fått en espressomaskin i present och gjort kaffe hela natten samtidigt som han tittat på någon polisserie. På morgonen är han total-speedad och tror att han är kriminalpolis.
 
Topp