Modda mazzer mini

ask2

Well-known member
Hej
Är det nån som har byggt om en mazzer mini med doserare till att bli doserless?
Börjar tröttna på allt spill det blir och är lite sugen på att meka lite!

//Joakim
 

S-fors

Well-known member
Jag har för mig att jag läst om färdiga kit man kan handla för att bygga om just dessa kvarnar till doserless. Kika på klistrade shop-listan, på någon av reservdelsbutikerna ska det finnas.
 

Gholam

Well-known member
Jag går också i moddtankar men vill inte nöja mig med plastbiten utan vill ha en tratt. Samtidigt vill jag inte lägga ut 2k...
 

ask2

Well-known member
Håller med Gholam!
Skall skruva isär kvarnen ikväll och testa lite. Återkommer såklart om jag gör några ändringar
 

MartinForsberg

Well-known member
Det går att modda dem genom att köpa en tratt, som tyvärr är svindyr och som brukar vara slut från de som säljer den. Det finns också de som gjort nya trattar av lite olika material och saker, några svetsar egna och några tar rostfria litermått eller drinkshakers och sågar upp hål i dem.

Sök lite på nätet så hittar ni säkert till de vanligaste sidorna om detta, jag har inte sparat länkarna själv tyvärr.

Jag tror att det avhandlats lite här på forumet tidigare också.

mazzer mini mod modification funnel doserless doser är bra ord att använda vid sökningarna
 

ask2

Well-known member
Testade först med en plastflaska. Det funkade förutom att kaffet blev så statiskt att det flög över hela bänken. Så nu sitter det en liten plastbit i doseraren istället. Funkar helt ok. Får väl se mig om efter en grind on demand kvarn så småningom. Tills dess så får detta funka.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp