Köpa kaffe i London?

gustavm

Member
Hej!

Undrar om någon har något bra tips på ställen att köpa kaffebönor i London? Starbucks i alla ära, men det måste finnas andra trevliga ställen.


Mvh
Gustav
 

MTR

Well-known member
Vilken typ av kaffe är du på jakt efter? Square Mile's kaffe säljs ju lite här och var.

Monmouth har ett ganska brett sortiment men tycker de är väldigt ojämna.
 

gustavm

Member
Tack för tipsen! Jag vet inte ännu exakt vad jag vill ha, utan öppet sinne och gott humör borde funka! :) Ska kolla upp både Square Mile och Monmouth. Tack!
 

doppio

Well-known member
Har själv köpt på Monmouth, de är väldigt trevliga och hjälpsamma. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att prova kaffet än.
 

jwallinder

New member
Jag var i London förra helgen och köpte från Monmouth. Mycket trevligt ställe på Monmouth St (såklart!) och bra personal. Jag hade smakat Monmouth innan så jag visste att det var riktigt bra kaffe, och i kaffeshopen så bjöd dom mig på kaffe att smaka. Färskt är det också, rostningen var gjord bara 3dagar innan.

Och om ni ändå går till Monmouth coffee på Monmouth St, ta en promenad om ca 150 till Bloomsbury St där det finns en whiskeybutik som heter Royal Mile Whiskies (http://www.royalmilewhiskies.com/). Därifrån kommer ni inte heller gå tomhänta...
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp