Renovering Grimac twenty och Compak K6

Hank

Well-known member
Skit rolig tråd! Har samma tankar att ge mig in å total renovera, men först ska jag bemästra maskinen :) Varför isolera kokaren? Vill man inte ha toppen varm för att värma kopparna?

Kul! Det här forumet är en guldgruva om du ska renovera.

Jag isolerade maskinen för att spara energi (5 liters kokare, 1800w...) och för att jag inte behöver värma upp hela köket ;-)
Kopparna blir ganska varma ändå, åtmimstonde kopparna längst fram på min maskin.
 

Timpolanen

Well-known member
Okej! Jag har "bara" 2,3L men tål att tänkas på :) Det jobbiga är att övertycksventilen sliprar ur sig vatten de första ca5min så det blir ju blött på golvet, vilket i sin tur rostar... Snacka om feltänk vid bygget :p
 

Hank

Well-known member
Jag har faktiskt en oanvänd Linea-pip över om du vill köpa. Köpte för länge sedan att testa på min förra maskin men passade icke, min nuvarande maskin kom med en sådan från fabrik :)

Tack Mayhem!
Har hittat hem i "munstyckedjungeln" :D
Munstycket från Linean är otroligt bra, visst går fort men med full kontroll och riktigt bra skum!

Provskummade även i en 2dl kanna (trodde allt skulle flyga iväg...) och det funkar också, även om det gick på fem sekunder.

Här några suddiga mobilbilder på första skumningarna med Linea-pip. Den högra med 2dl-kanna
 

Bilagor

  • Linea tip 1.jpg
    Linea tip 1.jpg
    88.5 KB · Visningar: 16
  • Linea tip 2.jpg
    Linea tip 2.jpg
    87.9 KB · Visningar: 14

Mayhem

Well-known member
Skoj! Hörde att du gått vidare till Kaffecompagniet sedan när jag var där för att köpa lite 5 Estate under lunchen. :D
 

Hank

Well-known member
Trevlig butik! Lät Åre pop stå kvar i hyllan och gick därifrån med Vallgatan 5, da Matteo, istället.
Imorgon blir det besök i mjölkaffären :)
 
Hej allihopa,

Vill bara meddela att Hanks Grimac Twenty har fått ett nytt hem, som nybörjare har en ny värld öppnat sig (Brygger nu både kaffe och öl)...

//A
 
Senast ändrad:

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp