Träff i Linköping.

TheWhip

Well-known member
Jag kom på att om ni vill testa skumma mjölk eller så så köp med er några liter. Kanske testa smakskillnader på vanlig. lätt. och mellanmjölk samt latte art mjölken.. Eller bara skumme på monstret. ca 15-20 sek att skumma 25 cl
 

edahl

Active member
Jag hade missat denna tråd, men hänger gärna med ikväll också. Jag dyker upp vid 19-snåret.
 

TheWhip

Well-known member
Jag hade missat denna tråd, men hänger gärna med ikväll också. Jag dyker upp vid 19-snåret.

Du är varmt välkommen. Ta med er eget kaffe, om ni vill kommer ni kunna köpa av vårat kaffe här, 140 kr för 500g espresso blend samt 160 kr för våran singel från Peru. Allt rostat 9/2.
 

hrbrun

Well-known member
Yo, måste tyvärr avstå från kvällens kaffeevent. Men kört hårt, och akta er för PF013s robusta :)
 

PF013

Well-known member
Den robustan var väl inte så farlig! Jag tror jag ska ta den till morgoncappun i morgon. Med lite socker i kan den bli riktigt njutbar. Ska bli kul att se om jag lyckas få in malgraden innan påsen är slut! (Tips! Ren robusta verkar behöva malas FINT!)

Tack till alla mednördar! En underbar kväll!
 

edahl

Active member
Kan bara hålla med föregående inlägg... en mycket trevlig kväll med mycket kaffe. Både med och utan mjölk.

Tack skall ni ha! Detta får vi försöka göra om vid ett annat tillfälle. :)
 

PF013

Well-known member
Det blev 100% robusta till mogoncappun. Inget jag kommer dricka varje dag, men helt klart inte en obehaglig upplevelse. Malgraden satt på andra försöket, men jag tror inte det finns till ett skott till i påsen.
 

danwi

Well-known member
Jag har inte riktigt haft tid att göra något åt bilderna sen dess, ska försöka ta itu med det snart!
 

danwi

Well-known member
Kaffefoton!

Jodå, både cappuccinon och kakan var goda! Som alltid, väl värt ett besök när man passerar!

Så nu har jag äntligen fått lite tid över till att kolla på bilderna. Kanske inte mina bästa bilder (även om några kort blev helt ok) men jag fick ju i alla fall gott kaffe :)

Koppningstajm! På med vatten från Quookern (Lyxigt värre... jag vill också ha... undrar när vi bygger en sån :) )
picture.php


Uppställt för koppning. En av Kaffas koppade kaffesorter från Supracafe står till vänster i bilden. Det är en Tayrona Jamaica Blue Mountain om jag inte misstar mig.
picture.php


Nu börjar det närma sig!
picture.php


Aromerna fyller luften. Notera den snabbe (och något suddige) SoddaM som i rask takt närmar sig kopparna :)
picture.php


Två koppar hemrostad ondsk... ehhm, robusta menar jag.
picture.php


Ett tajt dubbelskott på gång verkar det som. (Funderade på att skriva "två tajta singlar" men det kanske kan bli lite dumt :blush:).
picture.php


Tampat och klar! (Borde vara ren robusta, minns inte riktigt...)
picture.php


Och så blev det något njutbart!
picture.php
 

danwi

Well-known member
Se där, Über Boiler hade jag missat. Det är definitivt en cool tingest - men den är ju verkligen inte vacker...
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp