Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 20 av 20
    Hörde idag att Media Markt ska sluta marknadsföra Isomac så de säljer ut dem, köpte en Viper med barmätare på (Konstigt trodde inte det fanns på dem) men priset var 3800kr. Tummen upp

Intressant läsning. Anders S verkar vara en händig och kul snubbe!

Jag har haft min Giada i 5år och den funkar bra när man använder BRA bönor. Att Rancilio Silva skulle vara mycket bättre än Giadan är en myt. Grannarna har en Silva och eftersom dom saknar kvarn kör jag ibland mitt kaffe i deras maskin. Resultat är förbluffande lika, samma crema och styrka. Ev går det att få lite starkare på Silvan, men inte mycket. Slutsats: bönor och kvarn är viktigast.

Tvärr verkar dock min Giada ha gett upp. Verkar vara pumpbroblem. Kanske inte så oväntat med tanke på att jag använt maskinen mer eller mindre dagligen i 5år...... Kanske kan ett pumpbyte hjälpa eller så köper jag nått nytt (förmodligen Gaggia Classic).
    Senast redigerat av anco den 2011-03-16 klockan 11:19. Anledning: stavfel

Junior Member
    Reg.datum
    aug 2020
    Bästa Kaffevänner!

Jag har precis tagit första klivet in i denna nya värld. Alltid gillat kaffe och nu ska jag ha gott kaffe hemma. Men jag har en Isomac Guida, skulle vilja trimma den som AndersL gjort, men kommer inte åt bilderna i hans härliga beskrivning.

Så om någon sitter på de eller har gjort liknande modifiering får ni gärna hjälpa mig. Experimenterar med min kvarn där jag även har en Isomac Prof Inox som idag är inställd på #2. Hoppas få styr på detta

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Hej och hjärtligt välkommen. Tveksam till att det är värt besväret ärligt talat. Du kan säkert göra någorlunda rimlig espresso med den utrustningen som den är - håll dig till en bestämd dos och filterkorg som verkar fungera bara.

Vill du nå nya höjder sen skulle jag rekommendera att uppgradera både kvarn och maskin istället för att lägga energi/pengar på att modifiera. Nästa prisklass att satsa på är som nämnt i början av tråden Gaggia Classic/Rancilio Silvia eller gärna Pavoni Europiccola/Pro om du gillar ritualen. Finns ofta bra grejer begagnat till schysst pris.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •