Sidan 23 av 33 FörstaFörsta ... 132122232425 ... SistaSista
Resultat 177 till 184 av 258
    Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av HE Visa inlägg
    martink78: Hur gör du kaffe nu för tiden?
    Jag dricker faktiskt mest bryggkaffe ur en AP eller en cleverdripper. Men sedan hittade jag en snorbillig Carimalibrandad NS Oscar på blocket, det är en ganska kompetent HX och även om Pavonin har sin charm så är det trevligt med all ånga Oscar'n kan producera, det blir ju ändå mest cappus...

va trevligt, blev nervös att du börjat dricka neskaffe.

Junior Member
    Reg.datum
    aug 2011
    Fick packat upp min begagnade Europiccola idag, så nu är det snart dags att börja meka och experimentera. Noterade dock att maskinen, som enligt förre ägaren stått i en låda de senaste tre åren, har ärgat rätt kraftigt, framför allt i kokaren. Jag är nu på jakt efter bra rengöringstips. Har läst runt lite på forumet och förstått att vissa förespråkar citronsyra, är det något att satsa på?

Citronsyra är kanon! Det går ett par påsar. Du får nog låta det stå ett tag så det släpper. Jag har lite bilder om du går in på mitt namn, så ser du hur min maskin såg ut. Kör hårt!

Junior Member Itzaks avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Jag körde Citronsyra i min Proffesionale och det fungerar utmärkt. Min rekommendation är att köra två gånger istället för en längre. Man betar loss en del flagor på första rundan som man sen spolar ur. Genom att köra en andra gång slipper du beta dessa mer än nödvändigt. Lycka till!

Junior Member Itzaks avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Trådkapsvarning!

By the way, om ni är intresserad av tampers till La Pavoni pre-millenium, se mitt inlägg på köp och sälj.

Junior Member
    Reg.datum
    aug 2011
    Ja nu var maskinen rensad, det kom ut en hel del intressant som jag är glad över att inte ha fått i mig. Har även lagt en beställning på en Pharos handkvarn, så snart finns det inga ursäkter för dålig espresso, förutom oerfaren maskinist bakom spaken. Behöver antagligen byta en eller två packningar, vilka internetsidor rekommenderas? Och slutligen, brygghuset sitter lite löst, är det bottenplattan som ska lossas för att jag ska kunna dra fast det?

Mvh,

Marcus

Kokarhuset gängas fast med en ring som sitter på insidan av foten. Du tar loss bottenplattan, lossar elektroniken och tar bort värmeelementet. Sedan håller du fast (med knäna) kokarhuset upp och ner samtidigt som du gängar fast (knackar) ringen. När värmeelementet är av kan du passa på att inspektera insidan av kokarhuset och se om det finns ytterligare smuts.

Senast jag beställde packningar gjorde jag det på Espresso services. De har packningssatser till äldre (pre millenium) och nyare (millenium) La Pavoni.
    http://www.espressoservices.co.uk/la...ent_parts.html

Information om byte av packningar finns bland annat på Home Barista.
    http://www.home-barista.com/levers/r...ement-t70.html

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •