Vad är fel på min Gaggia Classic?? *avhjälpt!*

botze

Well-known member
Har precis bytt ångventil på min Gaggia Classic, efter att ångröret läckt en längre tid. Sista månaden eller så har jag inte alls använt ångröret eftersom det varit kasst. Dessutom har plastknoppen som man vrider på slirat på metallknoppen så den har varit minst sagt svår att använda. Hur som helst, efter att ha bytt ångventil enligt den eminenta guiden här på forumet så skulle jag prova den. Det pyser och droppar lite från röret men i övrigt händer det absolut ingenting när jag vrider!! :( Vad kan vara fel??

Hjälp mig forumvänner!! :(

Tillägg: Jag har givetvis även bytt plastknoppen som var utsliten, så det är inte det som är fel.
 

botze

Well-known member
Du tror att ångröret kan vara igenkalkat? Visst, kan så vara, det var ett tag sen. Det hade ju varit otroligt skönt :) Will do!
 

MrLastway

Active member
Glöm inte att testa med en piprensare om den går att få igenom röret. För om den har kalkat igen helt pga läckage kan det vara riktigt svårt att avkalka den den vanliga vägen då det inte kommer igenom speciellt mycket vatten.
 

botze

Well-known member
Avhjälpt!

Det gjorde susen - tack för det televerket!! :lol:

Det satt nog en stor propp när för när jag körde ut vatten i ångröret sa det PLOPP och sen rann det på. GÖTT ÄR DET när saker och ting är så lättlösta!! :lol:
 
Topp