Vibiemme DB Jr - "Böjd" plåt

Sir Anselm

Well-known member
Fick hem en Vibiemme Domobar Jr DB igår, fantastisk maskin, men...

Som ni ser på bilden nedan så är plåten under droppbrickan ganska kraftigt böjd. Finns det något enkelt sätt jag kan fixa detta själv? Skulle helst slippa skicka den för en sådan grej...

DSC_3100.jpg
 

MartinForsberg

Well-known member
Är maskinen nyköpt med garanti?

Jag fick massvis med problem med min maskin efter att den misshandlats under en transport där den var dåligt packad, det uppstod läckage i maskinen plus att det inte gick att få dit spillbrickan ordentligt. Eftersom Posten som transporterat varan ansåg att den var för dåligt packad och de som skickat den inte ville ta på sig ansvaret så stod jag där med en maskin som strulade massvis.

Så min rekommendation till dig är att om det är en transportskada så skall du anmäla det till de som transporterade den direkt, spara allt packmaterial för att kunna visa upp det, och också ta kontakt med dem som skickade den.

Är det garanti, oavsett om det är en transportskada eller ej, så tycker jag att de som skickade den till dig skall byta ut maskinen för dig då man aldrig kan säga vad såpass kraftigt våld som böjer plåtarna kan resultera i för strul i framtiden! Transportskadan och kommunikationen med de som transporterade den får de som skickade den ta när du har fått en ny maskin tycker jag!
 

Sir Anselm

Well-known member
Japp, den är nyköpt. Grejen är att kartongen ser ut att vara helt oskadd, och den är rätt kraftig, så det borde synas om den fått en smäll i transporten. Men det vore iochförsig konstigt om Vibiemme monterat ihop en maskin med så kraftig böjning på bottenplattan...

Får kolla med säljaren... :(
 

Emil

Well-known member
Jag har varit med om samma sak med en ny BFC Perfetta. I mitt fall hade jag väldig tur och säljaren var otroligt tillmötesgående och ordnade med ny maskin ! Hör med säljaren!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp