Stockholm Waxholms kafferosteri

kaffe med slice

Well-known member
Du är inte rädd att du skall få rykte om att sälja gammalt kaffe när det är hela två dagar gammalt.. ? ;) Jag väntar bara på att det enda som gäller är att man skall tömma rosten rakt ner i kvarnen för att det inte skall räknas som gammalt.. :D

Kl 14 idag landar en laddning med kaffe till Kaffemaskinen på Roslagsgatan som är rostat nu på morgonen. Det blir väl ungefär så nära man kommer att hälla det rakt ner i kvarnen :D

//Matte
 
Vill bara tacka för chansen att förbeställa via Baristashoppen. Väldigt trevligt! Testade Bianco tidigare och den var riktigt trevlig. Enkel att få till också tyckte jag.

Så kör hårt! Jag ser fram emot denna laddning av kaffe!
 

kaffe med slice

Well-known member
Vi kör på hårt och jag rostar kaffe till Baristashopen nu på tisdag 3 Augusti. Så för er som vill ha färskt kaffe kan förbeställa där fram till tisdag kl 19.00
 

Engström

Member
Är det någon som har fått sitt kaffe från den senaste rostningen genom Baristashopen? Jag hade hoppats att få det till idag men icke.
 

mts

Well-known member
nope, jag var nere på uthämtningsstället utifall att jag hade missat avin men där låg inget paket :(
 

kaffe med slice

Well-known member
Det går bra att förbeställa på Baristshopen fram till på Måndag 16 Aug kl 20.00. Om allt klaffar så dimper den leveransen ner hos Baristashopen på Onsdag och ni som beställt kommer att ha det på Torsdag.
 

hne

Well-known member
Efter att ha pratat runt lite under dagens happening hos J&N i Tullinge tror jag bestämt jag måste prova lite Waxholmskaffe! Syra i all ära, men ibland vill jag helt enkelt mest bara ha choklad och jord i koppen :)
 

kaffe med slice

Well-known member
Efter att ha pratat runt lite under dagens happening hos J&N i Tullinge tror jag bestämt jag måste prova lite Waxholmskaffe! Syra i all ära, men ibland vill jag helt enkelt mest bara ha choklad och jord i koppen :)

Sweet! Det är bara att prova o se vad du tycker. Bianco låter som ett säkert kort :)
 

kaffe med slice

Well-known member
Imorgon, den 27 Augusti så dimper det ner en laddning färskrostat kaffe i Hasses butik Café ett i Mora. Det skall bli riktigt kul att samarbeta med honom. Vi skall planera in ett litet kaffe-jam hos honom någon gång under hösten/vintern också, så det kan ni hålla utkik efter om ni är i krokarna när det blir av.
 

kaffe med slice

Well-known member
Vi kör en till vända på Baristashopen med förhandsbokningar av det kaffet som är slut i hans butik. Kaffet rostas på tisdag. Och klaffar allt med leveranser dimper det ner hos er som förhandsbeställer på fredag.
 

henrico

Well-known member
Mycket bra timing säger jag. Testade Krut förra gången och var MYCKET positivt överraskad av den! Riktigt riktigt bra! Nu ska jag testa Milano också utöver en påse Krut.. :)

Keep up the good work!
 

Sir Anselm

Well-known member
Jag tycker det är synd att blandnigar alltid kommer i 500gr. För mig som kanske dricker en dubbel om dagen blir det för mycket... Men tog en påse Milano iallafall!
 

kaffe med slice

Well-known member
Jag tycker det är synd att blandnigar alltid kommer i 500gr. För mig som kanske dricker en dubbel om dagen blir det för mycket... Men tog en påse Milano iallafall!

Jag förstår ditt dilemma men eftersom packning och etikettering sker för hand så finns inte resurserna just nu i varje fall att även köra espressoblandningarna i 250 grams påsar. Men försluter du kaffet väl efter varje användning så håller det ju ett tag, särskilt med tanke på att det är så färskrostat. Annars får du väl börja skotta mer :D

Mycket bra timing säger jag. Testade Krut förra gången och var MYCKET positivt överraskad av den! Riktigt riktigt bra! Nu ska jag testa Milano också utöver en påse Krut.. :)

Keep up the good work!

Riktigt kul att höra.
 

Sir Anselm

Well-known member
Jag förstår ditt dilemma men eftersom packning och etikettering sker för hand så finns inte resurserna just nu i varje fall att även köra espressoblandningarna i 250 grams påsar. Men försluter du kaffet väl efter varje användning så håller det ju ett tag, särskilt med tanke på att det är så färskrostat. Annars får du väl börja skotta mer :D

Nej jag förstår det, och det är inte riktat bara mot er, utan så är det ju hos i princip alla rosterier :mellow:

He he, jo det är ju också en lösning :p

Har faktiskt en påse med er Bianco hemma nu, smakar finfint som Cappu, men passar inte mig som ren espresso. Ska bli intressant att testa Milano:n.
 

hne

Well-known member
Har faktiskt en påse med er Bianco hemma nu, smakar finfint som Cappu, men passar inte mig som ren espresso.

Jag råkar också ha en påse Bianco hemma som jag tänkt jämföra med det sista av Rast Roma-blandningen. Tar en halv evighet för mig att göra mig av med ett halvkilo kaffe, så Biancon får jag nog dras med ett tag om den inte smakar skit. Smakar den däremot bra, ja då blir det ju bara njutning länge!
 

Sir Anselm

Well-known member
Måste bara säga att igår drack jag en fantastiskt god cappucino! Espresso Bianco, trippelfilteroch naket pf blev en synnerligen lyckad kombination!
 

kaffe med slice

Well-known member
Verkligen roligt att kaffet uppskattas.

På fredag 24/9 är det kaffefest på Vardein & Co i saluhallen, Uppsala. Mina espressoblandningar, Bianco och Krut kommer att serveras under hela dagen i deras Faema Legend. Flera andra rosterier är inbjudna och jag dyker upp vid tretiden för lite gott kaffesnack.

Så är det någon som är i krokarna skulle det vara kul om ni kom förbi
 

TTobbe

Well-known member
Verkligen roligt att kaffet uppskattas.

På fredag 24/9 är det kaffefest på Vardein & Co i saluhallen, Uppsala. Mina espressoblandningar, Bianco och Krut kommer att serveras under hela dagen i deras Faema Legend. Flera andra rosterier är inbjudna och jag dyker upp vid tretiden för lite gott kaffesnack.

Så är det någon som är i krokarna skulle det vara kul om ni kom förbi
Jag kommer att komma vid 5 ungefär vi ses
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp