Stockholm Waxholms kafferosteri

fotogenicco

Well-known member
Måste ju skriva en rad här!

Grymt kaffe som sagt, och det har redan vart baristor från GBG här, och vi har fått fin kritik! På facebook står det på flera ställen, bästa kaffet i Alingsås! Så ni göteborgare får nog komma hit och pröva!
Nostimo-blandningen är det 30%robusta i, den är min favorit smakar bra på alla sätt. Den andra blandningen som jag döpt till Nostalgia är det 15 % robusta i, fungerar klockrent som espresso, den är inte jättemörk och mycket lättdrucken, så även de som inte är inbitna espressofantaster verkar gilla den, så det är gott betyg!

Har fullt upp med allt, men tänkte ta lite bilder någon dag på kaffebaren så ni kan få se.
De 2 espressoblandningarna går även att köpa här i butik, just nu fram till måndagen 15e feb, så är det 50% rabatt , så välkommen!
 

kaffe med slice

Well-known member
Om ca 3 veckor hoppas jag. Det är bara lite med etiketterna som är kvar att fixa med.

Och några riktigt sköna espresso blandningar :lol:

//Matte
 

Mayhem

Well-known member
Nu har det väl ändå gått tre veckor ;)
Jag var för slö för att masa mig in till V Street men det vore kul att köpa hem ett par påsar att prova.
 

kaffe med slice

Well-known member
Långa veckor nu..

Nä då, de första etiketterna går iväg till tryckeriet i veckan. Så snart dyker kaffet upp i handeln.

//Matte
 

kaffe med slice

Well-known member
Det var nog dom längsta 3 veckorna i världshistorien :)

Men, men en laddning gick iväg till Baristashopen idag.

Nu på fredag kommer jag stå och bjuda på kaffe på Roslagsgatan tillsammans med Jerk från Kaffemaskinen. Jag är där från 16.

Har ni vägarna förbi är ni välkomna :)
 

kaffe med slice

Well-known member
Spännande, hoppas ditt kaffe får ett varmt mottagande...

Det verkar uppskattas av en del vilket är himla roligt.

Rosten gick varm igår och jag är på väg in till byn och Kaffemaskinen på Oxtorgstagan med kaffe som är rostat för mindre än 12 timmar sedan. Så för de som gillar tokfärskt kaffe är det slagläge :)

Erik på Baristashopen tar just nu upp förhandsbeställningar och hans kaffe kommer jag att rosta på måndagsmorgon och de levereras till honom så fort jag stoppat bönorna i påsarna. Så han skickar det på tisdag. Blir väl kanske inte lika färskt som för de som kan köpa i Stockholm, men en dag eller två kanske funkar det med :nowink:

//Matte
 

martink78

Well-known member
Du är inte rädd att du skall få rykte om att sälja gammalt kaffe när det är hela två dagar gammalt.. ? ;) Jag väntar bara på att det enda som gäller är att man skall tömma rosten rakt ner i kvarnen för att det inte skall räknas som gammalt.. :D
 

kaffe med slice

Well-known member
Du är inte rädd att du skall få rykte om att sälja gammalt kaffe när det är hela två dagar gammalt.. ? ;) Jag väntar bara på att det enda som gäller är att man skall tömma rosten rakt ner i kvarnen för att det inte skall räknas som gammalt.. :D

Helt klart ett problem. Jag får ta upp det med Erik. Han får flytta tillbaka till S-holm igen så leveranserna blir kortare och snabbare :cool:
 
Eller så skickar Erik färdiga kuvert/lådor med porto och beställningssedel till dig så får frugan din göra nytta med att packa.... ? ;)
 

HE

Well-known member
Eller så åker du runt i byarna med rosten på släp och rostar på plats. En riktig gårdsfarighandlare.:)
 
Topp