Akta Butiker i 08?

lolgun

Well-known member
hej hej,

Jag letar efter några butiker som säljer prosumer maskiner i sthlm. Jag vet att Kaffemaskin finns i Vasa, och att det finns Cafe Monteriva i Söder, men finns det någon annan som du kan gå in och titta på maskinerna?
Jag slits mellan QuickMill Andreja Premium och Vibiemme Domobar Super (PID) (tänker nu något med en roterande pump, och jag vet att VIBI maskiner är inte), men om jag vill ha en roterande pump, vem i Stockholm har denna nivå av maskiner i lager?

Eller är jag bättre med en webbutik?
 

lolgun

Well-known member
besökt båda kaffemaskin butiker igår, kollade på Vibi JR modellen och QM Vetrano och Andreja. Det känns som nu är det mellan de QM modeller (var riktigt sugen på Vetrano efter vi provade pumpen på det och det var finfin)
Men, jag känner svårt att motivera min sj att köpa maskiner hos dem när jag hittade 2 olika hemsidor igår kväll som var nästan 4000sek billigare på dem 2 Qm maskiner. . .
 

svartvest

Well-known member
Izzo Alex Duetto har inte varit aktuell. Rotorpump med möjliget att vattenansluta eller köra tank.
Jag hade dom modellerna i huvudet när jag skulle köpa men så dök Duetton upp som jag tyckte gav mer för pengarna.
 

lolgun

Well-known member
Hur så, kan du förklara mer? jag sj ser ingen skillnad mellan den och Vetrano förutom PID (om det är Duetto II du prata om).

Hur mycket betalade dig för maskinen? Köpt i 08 eller på nätet? Länk snälla om det var på nätet.
 

svartvest

Well-known member
Tanken och pid är den stora skillnaden. Tycker det är smidigt att ha en tank för avkalkning och möjligheten att köra direktkopplat från ledning(det skall bli framöver).

Jag köpte min maskin ganska precis när den kom, det tog lite längre tid än vad det skulle så jag fick ner priset en del har för mig att maskinen gick för 17 lakan men jag köpte lite mer tillbehör när jag likaväl skulle handla. Köpte från BellaBarista de är verkligen bra att ha göra med.

http://www.bellabarista.co.uk/coffeemachines/izzo-alex-duetto-mk-ii.asp

längst ner finns en pdf fil med bra bilder på maskinen. Den har till och med blivit snyggare (ja det är en smaksak jag vet) med nya fötter, isolerade kokare och svängd tapkran för varmvatten.

Den gör ett fantstisk kaffe!!

Den har gått upp i pris under de senaste åren, men skulle jag lägga ut 20 lakan nu skulle jag kolla om costas Dalla Corte Super mini är kvar..lätt begangnad för 24 lakan...

http://costasroastery.se/system/web...4232&FID=301&PID=128361&direktlank=1&Kid=8452

Lycka till i maskindjungeln.
 

lolgun

Well-known member
för mig jag bry sig inte så mycket om det är HX eller DK (DB) , jag är mest intresserade på hur maskinen är sj ( och som nämnde tidigare rotorpump). Jag hade läste BB's review på den MKII innan och vet inte (eller minnes inte) varför jag hade tagit bort den maskinen.

Om den DC Mini det är tyvärr, ingenting som jag känner är värt. Pengamässigt jag lita mer på en av dem QM's än DC Mini
 

lolgun

Well-known member
usch, nu har jag läst mer om Duetto II för den sista 3 timmar. Det börja låter mer intressant, men jag undra varför det finns inte många återförsäljare i EU? Gick genom hela listan (hemsidor) som är postat här i forumet och det var 3-4 kanske som såldes DII, men en hel mängd som säljer QM maskiner. Vad ska man tolkas från den skillnad, en är mer exklusiv?
 

lolgun

Well-known member
vad är jätte intressant är jag mailade max på Italy outlet och frågade de om deras erfarenhet och han svarade så:

hello xxxxx,

we carried izzo, but to many quality issues. so we dropped it.
i would definitley go with quickmill.

cheers
max

så är det en försäljare som försöker sälja vad han har, eller någons ärliga åsikt? jag ha läst Bellabarista's review på maskinen och det låter bra, men ändå är jag fundersam om kvalitet. . .
 

svartvest

Well-known member
Kan inte minnas att de har sålt Izzo...

Finns det i 08-Land som kan öppnas sitt hem för en visning. ;-)

Fasen jag låter som en försäljare...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp