Göteborg Majorna?

Pediatrik

Well-known member
Åker ikväll till Göteborg och Hotel Novotel (Klippan 1) för kurs i dagarna två. Bra kaffe i närheten? Bra mat i närheten? Tacksam för snabba tips!
 

hjeltman

Active member
Marmelad ligger rätt nära. Kanske 10-15 minuters gångväg. Det skall tydligen vara riktigt bra. Själv rör jag mig sällan i Majorna så endast därför har jag inte varit där själv. Jag måste nog ändra på det. :)
Edit:
Såg inte att det stod mat, men du har ju Sjömagasinet vägg i vägg, så mat finns nära. Det beror ju på vilken prisklass och stämning man söker. I närheten av Marmelat hittar man ju även Götas med vedeldad pizzaugn som är en klassiker. På Chapmans torg finns Marsala, även dom kör vedeldade pizzor, men har (eller hade i alla fall) oxå en härlig italiensk meny, men det var ett tag sedan jag var där i ärlighetens namn. Annars så tar det ju inte mer än 15 minuter med spårvagn till Linnégatan där det finns en uppsjö av restauranger.
 

Pediatrik

Well-known member
Tack för tipsen! Nu blev flighten tyvärr inställd igår pga snöovädret, så den planerade middagen med efterföljande kaffebesök frös inne. Får försöka passera Marmelad idag istället.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp