Kaffekurser i södra Sverige

Agathorn

Well-known member
Jag skulle tycka det vore kul att gå en snabbkurs i kaffe och beredningstekniker osv, fast helst i södra Sverige. Såg att da matteo iofs har i Göteborg men där jag bor (Ronneby i Blekinge) är det en bra bit dit trots allt.

Någon som känner till någon kurs i t.ex. Malmö?

EDIT: Jag hittade till http://baristafairtrade.com/. Tyvärr var platserna nu nästa onsdag slut fast dom verkar gå rätt ofta!
 

Cima Coppi

Member
Läget i Kalmar kan inte beskrivas tydligare än så. :( Hur ser det ut i dina trakter? Ingen kaffe-guru i Karlskrona som kan sin sak?
 

Agathorn

Well-known member
Läget i Kalmar kan inte beskrivas tydligare än så. :( Hur ser det ut i dina trakter? Ingen kaffe-guru i Karlskrona som kan sin sak?

Nej tyvärr ingen som jag känner till. Närmast är väl Gusto i Växjö och ev. någon i Kristianstad, känner inte till utbudet där så bra dock.

Går ju dock tåg till malmö som jag ändåså hoppar på när jag ska hem ifrån Karlskrona till Ronneby efter jobbet. Så det är "bara" att hoppa av i Malmö då istället :) Rejält sugen på en liten kaffekurs nu!
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Inom kort kommer jag att styra upp lite hard core-kurser i Malmö. INga problem för mig att styra upp "privatlektioner" heller...
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag är öppen för alla typer av upplägg och blir ni tillräckligt många så kan jag fixa så att vi kan stå på Solde Kaffebar och leka efter stängning.
 

Novisen

Well-known member
Även jag är intresserad....fast jag kan inte så mycket ännu..mina "manuella" kunskaper sträcker sig till handpresso i skogen.

Anders
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Anders. inga problem! Vad tror ni folks, ska vi försöka styra upp ett kurstillfälle på Solde i slutet av februari. Förmodligen kommer vi gå hard core men nybörjare ska inte bli rädda för det, snarare tvärtom.
 

Agathorn

Well-known member
Jag ska på kaffekurs på onsdag när jag ändåså är i Malmö så känner att det blev lite onödigt att åka ner igen så snabbt inpå denna. Bra initiativ dock, hoppas ni får skoj!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp