Espressivo bar i Alingsås

SirGrunge

Well-known member
Då var premiären avklarad, dom öppnade idag.
Konceptbutik med eget kaffe (4 sorter i dagsläget) kunnig personal och alltid leende ägare i en mindre lokal ett par 100m ifrån stationen.
Köpte med mig ett halv kg hem efter att ha prövat en cappuccino och en espresso på deras sort med mest robusta i (30%).

Väl värt att prövas gott folk.

Kaféstaden har äntligen fått ett ställe som kan specialkaffe och inte gör ett smörsmakande skumlock längst upp.
 
C

crema

Guest
japp då har även jag provat på detta ställe fick en bra cappuccino klart värt en extra tur :)
 

Lassse

New member
Tittade in till lilla kaffebaren/fotobutiken när jag besökte min gamla hemstad. Trevligt och engagerat. Inte alls dumt kaffe och gott mottagande. Väl värt att titta in till, och ta en liten omväg från E20 om ni passerar. Tack för pratstunden.

Återkommer.
 
även jag (i sällskap med tjejjen) har besökt detta fina lilla kaffee och testat en kaffe. Jag är rätt ny i espresso världen och har bara druckit latte och cappucino innan i stort sett (testat några rena espresso men usch för tungt o beskt).
Men efter övertalning att testa en rekommenderad espresso shot av de trevliga ägarna, kom vändningen. I bilfärden på väg hem insåg jag att det var i topp en av de bästa kaffeupplevelser jag haft och har definitivt väckt mina smaklökar för riktig espresso! Ångrar att jag inte köpte med mig en påse av kaffesorten som hette Nostimo, men behöver väl först lära mig att brygga hemma!

Ni som har en väg förbi alingsås, tar er in hit och beställ en Nostimo shot, ni kommer inte ångra er!
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp