Calobra, Gokaffe och annat ...

mts

Well-known member
joomla favicon byter du enklast genom att:
skapa en favicon 16x16px gif/png och konvertera till .ico med lämpligt freewareprogram och ersätt sen alla filer som heter favicon.ico rekursivt i alla kataloger du har :)
egentligen ser det bara ut som att
Källkod:
 <link href="/templates/ja_purity/favicon.ico" rel="shortcut icon" type="image/x-icon" />
behöver ändras... ännu enklare! lycka till
 

johey

Well-known member
Nu ligger det en låda kaffe hos mitt Schenkerombud. Ska se om det blir någon rostning i helgen. :)
 

johey

Well-known member
Har latat mig hittills, men helgen är ung. :)

Faktum är att jag rostade en batch kvällen innan avin kom, så jag är inte i akut behov.
 

DS

Well-known member
Fantastiskt med en råkaffeleverantör till här hemma!
För mig är det viktigt hur kaffet produceras, dvs schyssta arbetsvillkor och miljövänlig odling, så jag skulle tycka det var fint med fair/direct trade och ekologiskt odlade kaffen. Jag vet att det inte alltid är lätt att få tag på, men det bästa sättet är att skapa efterfrågan.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Tack för smickret pf013 - man gör så gott man kan.
DS - jag vill givetvis lämna ett "rättvist" fotspår efter mig. Får se hur det utvecklar sig.
Tills vidare kan man ju hålla till godo med ekologiska Galapagoskaffet.
Etiopiska Moccan är ju också vildvuxen vilket borde borga för ekologiskt godkänt.
 

DS

Well-known member
Galapagos låter spännande. Den ska jag testa! Ska bara bränna upp lite av det kaffe jag redan har här hemma först.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Ok - nu kommer lite mer ekologisk bara för dig DS ;)
Fyra nya sorter under veckan. Bla ett ekologiskt. Håll utkik!


Fantastiskt med en råkaffeleverantör till här hemma!
För mig är det viktigt hur kaffet produceras, dvs schyssta arbetsvillkor och miljövänlig odling, så jag skulle tycka det var fint med fair/direct trade och ekologiskt odlade kaffen. Jag vet att det inte alltid är lätt att få tag på, men det bästa sättet är att skapa efterfrågan.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp