Min Mahlkoenig Vario Home maler misstänksamt fint

Jag hade motsatta problemet med min Vario som jag haft i två veckor nu. När jag hade den på absolut finaste malningsgraden så rann kaffet igenom på ca 15 sek. Tyckte det var konstigt men tänkte att det kanske berodde på bönorna och testade lite olika med samma resultat. Efter lite surfande så hittade jag en beskrivning på hur man kan ändra kalibreringen och det fungerade hur bra som helst. Jag flyttade bara ställskruven några millimeter och det räckte. Här är länken: http://www.home-barista.com/grinders/recalibrating-baratza-vario-t10282.html
 

ask2

Well-known member
På de nyare kvarnarna så finns det ytterligare en skruv som man kan finjustera malgraden med. Vill man justera grövre så kan man flytta skruven som det beskrivs i artikeln
 
På de nyare kvarnarna så finns det ytterligare en skruv som man kan finjustera malgraden med. Vill man justera grövre så kan man flytta skruven som det beskrivs i artikeln

Det står längre ned om den möjligheten men jag hänvisade till den första med tanke på att det mer lät som originalförfattaren mer behövde grovjustera sin kvarn...
 

fiddlerman

Well-known member
Nu är jag också en stolt ägare av en Baratza Vario. Var också tvungen att justera till en finare malgrad, men det var en bagatell med nyckeln som följer med.
Liten, tyst, spillfri, enkel och elektroniskt dosering. Föredra denna över Mazzer Mini.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp