Substitut för Amaretto?

johey

Well-known member
Jag tänkte göra en Tiramisu vilken enligt receptet innehåller Amaretto. Dundrade iväg till systemet för att förse mig med denna speciella ingrediens. Väl framme frågade jag personalen, som gick och slog fram följande skräckbesked i datasystemet - den har slutat tillverkas och ingen ersättare är känd. :eek:hmy:

Vad gör jag nu? Går det ersätta Amaretto med något annat?
 

jonasy

Well-known member
Har läst recept med konjak, vin santo och sherry!

Låter helt absurt att Amaretton slutat tillverkats, kan omöjligen vara sant.
 

johey

Well-known member
Jag frågade efter "Amaretto" och hon som slog på knapparna letade väl upp denna antar jag.

Jag är lite dåligt påläst när det gäller Amaretto. Är det alltså inte en specifik vara, utan snarare en produktgrupp?
 

Neroamaro

Member
Hej, det är högst osannolikt att di saronno har slutat tillverka amaretto som är en av världens mest drukna likörer. Dom andra amaretto som tillverkas kommer enligt mig inte i närheten av originalet. Varför inte testa med Frangelico i Tiramisú, en hasselnötslikör.
lycka till!
 

johey

Well-known member
Så bra. Tack för att ni redde ut detta åt mig. :) Likörer är inte min grej, men ska det va så ska det.
 

johey

Well-known member
Tack alla! Ska prova lite olika varianter. Återkommer med resultat. Blir dock inte denna helg som det var tänkt. Heh.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp