I Erik Haags kök

theseal

Kaffeterroristen
Får jag gissa att Erik Haag köpt maskinen "för att det är hippt och min idol Henrik Schyffert hade en" , eller är jag elak och fördomsfull då?
 

hrbrun

Well-known member
missade jag något viktigt i Schyfferts kök?

skoj program, men kanske lite väl flamsigt... hade nog väntat mig lite annorlunda angreppsvinklar. men henrik är ju en kul prick, får se hur det tar sig :)
 

hrbrun

Well-known member
Nu blir det lite OT, men det får det vara värt...!

Istället för satans verktyg till hemmakocken (läs: tacokryddmix) föreslår jag följande att lägga i valfritt tillbehörsbrödliknande skal:
Olja, vitlöksklyftor i överflöd (typ 2-3-5st), chilipulver, piripiri, cayenne, habanero (eller vad man har odlat den här säsongen :) ), spiskummin, salt, svartpeppar. Och köttfärs.
 

knasper

Well-known member
Skippar man färdigmixen så har man dragit ned på sitt intag av E621 eller någon annan variant av natriumglutamaterna också. Ni vet det som labråttor blir senildementa av i förtid...
Övriga intressanta effekter: "Symptom som kan uppträda hos överkänsliga individer vid intag av större mängder glutamat inkluderar migrän, illamående, nästäppa, aggressivitet, minnesstörningar, halsbränna, svettningar, koncentrationssvårigheter och tryck över bröstet."
Jag har för mig att jag hört detta benämnas som Kinakrogssjuka :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp