Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 14 av 14
    Har läst runt lite mer och hittar typ inga fler sidor där dom klagar på Nivona. De flesta användarkommentarer jag har läst nu är positiva och det är bara på sidan jag länkade till i förra inlägget som det klagas på dålig passform och liknande. Jag gissar på att det är skit bakom spakarna när det klagas.

Jag har nu till 99% bestämt mig för en Nivona café Grano 120.

Hur ser resultatet av malningen ut på Nivonan? Lurade gubben att "investera" i en Cuisinart för två år sedan, den mal för helt ok kaffe, men gubben irriterar sig på att malningen blir ojämn. Och det blir den. Grymt ojämn! Tänkte att detta kunde vara en bra ersättare? Passar även bra i kaffehörnet beträffande stil och storlek..

Jag har en Nivona kvarn och jag tycker att den mal helt ok. Den kvarnen som säljs under namnet Nivona har metallhölje som är ordentligt stadig. Plastvarianten finns inte här.

Nivonan är en bra kvarn, håller med senioren.
    Roy

Verkar med andra ord vara dags för ett byte.. =)

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2013
    Efter att ha tittat igenom denna tråden gör jag tolkningen att en Nivona kan vara en bra kvarn i billig prisklass, eller är jag ute och cyklar? Jag planerar att införskaffa en Gaggia Classic, fixar Nivonakvarnen rätt malning för en espresso med en sån maskin?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •