Säljes: La Pavoni Professional

Sir Anselm

Well-known member
SÅLD: La Pavoni Professional

Med stor sorg får jag nog inse att La Pavoni:n inte passar mig. :(

Den är grymt snygg och inte alls så svårkörd som jag trodde, men för mig som brukade köra med ett trippelfilter på min Silvia så blir det helt enkelt för lite kaffe i koppen.

Det är den nya modellen med 51mm-handtag. Den är i kanonskick, bilder finns här:

http://marcusblohm.wordpress.com/2009/09/10/bytt-ar-bytt/

Tänkte mig 3000 eller hbj, hämtas med fördel i Norrköping. Finns det någon med en enklare E61-maskin (enkelkokare) som kan tänkas vilja ta Pavoni:n som dellikvid vid ett byte så är det också intressant, efter som det är en sådan jag ställt in mig på att köpa.
 

Sir Anselm

Well-known member
Kompletterar med en bild på underredet, där kan man se tillverkningsdatum, februari 2003. Sedan glömde jag skriva att det också medföljer en tamper från Concept art.

DSC_3054.jpg
 

johey

Well-known member
Tja... För min del är det ovidkommande, eftersom jag redan har vad jag behöver i Pavoniväg, men visst kan det vara intressant för potentiella köpare.

För att kolla på kolven och samtidigt se skicket på packningarna (vilket även det kan vara intressant) tar du bort hävarmen och trycker ut kolven neråt. Packning och spridare sitter bara intryckt, så det kommer följa med ut. Du kan behöva ta i en del, kanske hjälpa till med en träsked eller något.
 

Sir Anselm

Well-known member
Tja... För min del är det ovidkommande, eftersom jag redan har vad jag behöver i Pavoniväg, men visst kan det vara intressant för potentiella köpare.

För att kolla på kolven och samtidigt se skicket på packningarna (vilket även det kan vara intressant) tar du bort hävarmen och trycker ut kolven neråt. Packning och spridare sitter bara intryckt, så det kommer följa med ut. Du kan behöva ta i en del, kanske hjälpa till med en träsked eller något.

Då kan jag meddela att det är mässingskolv och att packningarna ser fina ut!
 

martink78

Well-known member
Ser verkligen ren & välvårdad ut inuti. Pressostaten verkar inställd på låg temp, så den ger goda shots men är svårskummad.. eller?
Är lite sugen på en sådan men är alldeles för snål, skall ha ett billigt renoveringsobjekt om det skall vara nått.
 

Sir Anselm

Well-known member
Ser verkligen ren & välvårdad ut inuti. Pressostaten verkar inställd på låg temp, så den ger goda shots men är svårskummad.. eller?
Är lite sugen på en sådan men är alldeles för snål, skall ha ett billigt renoveringsobjekt om det skall vara nått.

Skumningens svårighet vågar jag inte svara på, dricker aldrig med mjölk :lol:

Ja något renoveringsobjekt är det verkligen inte! :cool:
 

Sir Anselm

Well-known member
Kan också tillägga att det medföljer någon slags tillsats för att förenkla skumning av mjölk. Denna har jag dock inte testat, så hur resultatet blir vågar jag inte sia om.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp