Problem med ny Gaggia Classic

Henrik44

New member
Har precis fått en Gaggia Classic levererad från Italien av Italy-Outlet.com. Efter att ha packat upp maskinen och startat upp enl instruktioner, får jag problem med pumpen. Inget vatten kommer genom brygghuvudet resp ångmunstycket. Har provat att "prima" enl instruktionerna i manualen, fortf utan framgång. Står i begrepp att öppna maskinen själv då jag bl a fått tipset att pumpen kan ha lossnat från det stöd som håller den uppe, och på så sätt klämmer slangarna. Är det ngn som har erfarenhet av liknande problematik, tips ideer? Tips på Reparatörer i Helsingborg/Skåne?:(
 

theseal

Kaffeterroristen
Kolla slangen som går ner i tanken, den kan vara olyckligt klämd, annars har jag inte fler tips än de du redan fått.

Lycka till.
 

Henrik44

New member
Problemet löst - öppnade vattentanken för att komma åt pumpen som mycket riktigt hade skakats loss - antagligen under transporten - från den gummipackning den borde vila på, och således klämde den slangen - justerade slangens längd ngt och pumpen kunde åter placeras i läge, skall undersöka möjligheterna tt stabilisera pumpen då den f n bara vilar löst på gummipackningen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp