Tillbehör till Silvia

Bladh

Active member
Jag har också den kvarnen men på min kvarn har plastpipen där det malda kaffet kommer ut gått sönder på. Det kanske är något du kan tänka på också.
 

LatteMaster

Active member
Kul att du har bestämt dig att köpa en Silvia :D

Om det inte är så att du måste köpa det i sv som finns paketet med Siliva, Rocky och bas etc ute i EU till mycket lägre pris.
 

GLC

Well-known member
Annars finns det även de som har Silvian billigare än Kaffegrossisten också. Jag fick ett mycket bra pris från Kaffecompagniet när det begav sig för mig att köpa en Silvia.
 

johey

Well-known member
Jag köpte min Silvia på EspressoCoffeeshop och den levererades förvisso snabbt, men när jag behövde kontakta supporten blev jag besviken. De svarade inte på mail och när jag ringde blev jag lovad reservdelar som jag fortfarande väntar på. Trots flera påminnelser. Och detta var 2006.

Basen kan du ha eller mista. Den fyller sin funktion, och är hyfsat stadig, men lådorna är underdimensionerade och kanterna är vassa.
 

LatteMaster

Active member
Basen skulle jag nog välja bort och ta en PID istället, du får mycket större nytta med en PID än basen. (köp till en snygg knockbox istället).
 

Exigo

Member
Jag tycker basen är bra. Lagom stor sumplåda. Underdimensionerad till ett cafe men till mig och min tjej som dricker *mycket* kaffe räcker den gott och väl. Töm nån gång i veckan. Vassa kanter ja. Bär inte omkring med den med än onödigt. När man väl vet om att de är vassa så gör det inget. Går att ta fram en fil om man är rädd av sig.

Tvekade lite när jag beställde men nu när jag haft den i några månader ångrar jag mig inte. Den är klockren. Gedigen och sjukt praktiskt.
 

rolfmm

Active member
PID:n får bli en uppgradering senare. Jag får nog lära gå fören jag lärer att springa..........!
Jag tror Silva är en maskin man kan 'växa' med.
 

LatteMaster

Active member
Japp.. stämmer helt, Silvia kan man växa med.

Finns faktisk ganska få "hem"-maskiner som har mer än 13 produktionsår på nacke utan att behöva några speciellt ändring på modellen :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp