Tips på kaffen tack

Agathorn

Well-known member
Jag har nu Åre - Pop i kvarnen men tycker den är för syrlig. tyckte den var helt ok i gamla gaggian med i Duetton blir det för syrligt. Höjja temperaturen bör få ner syran lite kanske?

I alla fall, till poängen, jag vill gärna ha tips på kaffen som inte är så syrliga, gärna espressoblandningar. Jag formligen älskar haugaards brazil daterra natural men det vore kul att hitta något lite billigare än 120 kr / 250 gram. Någon go espressoblandning i 250 påsar som inte är översyrlig? Tips mottages!

Om någon emot förmodan vill byta till sig en påse Åre - Pop emot något annat hyffsat färskrostat är jag villig :) Har en oöppnad påse som rostades 4 /1 vill jag minnas.
 
B

bo

Guest
Testar just nu Åres Hama. Från Hama i Etiopien. Luktar nybakt bröd och har en syrlighet som ligger mellan citron och apelsin. Lite för svagt för min smak. Man vill ju liksom "komma igång" oxå
Tror inte jag köper det igen men otroligt spännande smak och värd att testa, fast den är så syrlig.....
Annars är jag fast på Miscela d'Oro Gran crema.
 

djneo

Well-known member
Jag har majorna i kvarnen nu och det är en ny favvo... Gillade pop innan hama kom in i den blandningen tyckte den vart som du beskriver lite för syrkig för min smak....

Majorna har den där mjuka syran av bär och skön mjölkchoklad vid olika temperaturer....

Vallgatan ligger i skåpet och väntar på att komma i kvarnen...

Testa Majorna kommer inte göra dig besviken...
 

baristashopen

Active member
Giant Steps som Espresso från Koppi är riktigt fin! Den kan vi rekommendera! Är även mycket bra till cappuccino, machiato, espressino och latte.

Rostas 16/2 för de som är intresserade att förköpa så kan ni göra det på http://baristashopen.se till midnatt idag
 

Gholam

Well-known member
Jag kör själv bara med icke-syrliga bönor och har nyligen hittat två (för mig) nya favoriter: J&N's Brasilien Yellow Bourbon och El Salvador la Esperanza, båda för 59:-/250g (Baristashopen) och fraktfritt för order över 300:- Prisvärt med andra ord. Jag köpte dem även som råkaffe men har inte haft tid att rosta dem.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp