Barista Cup 2010 - Vilka tävlar?

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Är det någon som vet någon som ska tävla i årets Barista Cup? Vore kul att få lite förhandsinfo.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Idag tävlas det i malmö. Vet ni vart baristorna arbetar till vardags?

1 Olof Warfvinge
2 Daniel Remheden
3 Emil Eriksson
4 Christos Michailidis
5 Shahriar Azizi
6 Daniel Zilén
7 Sebastian Ryberg
8 Johan Sandberg
9 Sebastian Borring
10 Erik Niwhede
 

TheWhip

Well-known member
Daniel Remheden , Olof och Emil jobbar i Barista Fair Trade coffee.

Eh, det stämmer inte på en fläck.

Remheden äger och jobbat på Love Coffee, Johan Sandberg på Espresso House och Daniel Zilén (undertecknad) på BFT Coffee, övriga tävlar individuellt och får inte nämnas med sitt café.
 

Ciclista

Well-known member
Eh, det stämmer inte på en fläck.

Remheden äger och jobbat på Love Coffee, Johan Sandberg på Espresso House och Daniel Zilén (undertecknad) på BFT Coffee, övriga tävlar individuellt och får inte nämnas med sitt café.

Just det där med individuellt, jag trodde man var tvungen att jobba på kafe, eller är det så fortfarande? Varför väljer man att tävla individuellt och varför ska det hållas så hemligt var man hör hemma i så fall? Några funderingar jag fick bara :)
 

Mayhem

Well-known member
Just det där med individuellt, jag trodde man var tvungen att jobba på kafe, eller är det så fortfarande? Varför väljer man att tävla individuellt och varför ska det hållas så hemligt var man hör hemma i så fall? Några funderingar jag fick bara :)
Jag antar att man inte "väljer" att tävla individuellt utan att det är ens arbetsgivare som är för snål för att sponsra SCAE-SE och då inte heller får dra nytta av tävlingen i PR-sammanhang.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp